تجمع اعتراضی کارگران دفع آفات نیشکر هفت تپه، و چند خبر دیگر

روز ۱۴ تیر کارگران اخراجی دفع آفات در نیشکر هفت تپه برای نهمین روز دست به تجمع اعتراضی زدند. بنا بر خبرها ۱۶۰ کارگر این بخش از نیشکر هفت تپه قرارداد کاری شان تمدید نشده و گفته میشود حدود ۸۰ نفر دیگر هم با پایان قراردادشان در معرض بیکارسازی قرار دارند. تمدید قرارداد کارگران دفع آفات یکی از خواستهای اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه در مبارزات اخیرشان بوده است. همچنین کارگران نیشکر هفت تپه دستمزد اردیبهشت و خرداد را دریافت نکرده اند و اعلام کرده اند که اگر طلبهایشان فورا پرداخت نشود دست به اعتصاب خواهند زد. بعد از خلع ید از اسدبیگی سردسته باند مافیایی حاکم بر نیشکر هفت تپه، تحت عنوان جابجایی ها به دیگر خواستهای این کارگران پاسخی داده نشده است. خلع ید از اسد بیگی یکی از خواستهای کارگران بعنوان مانع اصلی برای رسیدن به خواستهایشان بوده است. اکنون با پایان یافتن مالکیت او باید به خواستهای اصلی کارگران پاسخ داده شود.

– روز دوشنبه ۱۴ تیر رانندگان و کامیون‌داران کمپرسی و باری در اعتراض به گرانی لوازم یدکی ماشین و سطح پایین کرایه بار و سختی تامین معیشت خود با متوقف کردن کامیون‌های خود در دو طرف جاده اقدام به مسدود کردن جاده نمودند.

– روز ۱۲ تیر جمعی از جوانان جویای کار روستای قلعه چنعان  با خواست اشتغال به کار در مقابل درب شرکت صنایع فولاد خوزستان تجمع کردند. تجمع در مقابل مراکز تولیدی در اعتراض به بیکاری و بی تامینی و  با خواست استخدام در این مراکز یکی از شیوه های معمول اعتراضات جوانان بیکار در این دوره است. همه افراد بدون درآمد یا کم در آمد از جمله کارگران بیکار باید از حقوق پایه ماهانه برخوردار باشند. بعلاوه درمان و تحصیل رایگان حق مسلم همه مردم است.

– روز ۱۴ تیر کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق و ۱۰ ماه حق بیمه خود برای دومین روز تجمع و در وسط شهر راهپیمایی کردند.

– روز ۱۲ تیر: تجمع اعتراضی کارگران اخراجی لوله سازی خوزستان که ۷۰ روز است آغاز شده ادامه یافت. این کارگران در اعتراض به اخراج خود بطور متوالی مقابل درب استانداری  و  اداره کار تجمع میکنند و خواستار بازگشت بکار هستند.

– روز ۱۳ تیر بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض خود و پیگیری مطالباتشان در شهرهای مختلف از جمله شوش،  اهواز، خرم آباد تجمع کردند. همسان سازی کامل حقوقها و افزایش آن به بالای ۱۲ میلیون و درمان و تحصیل رایگان وحق داشتن مسکن از رئوس مطالبات آنهاست. در همین روز شماری از سرایداران و خدمتگزاران آموزش و پرورش در ادامه تجمعات اعتراضی خود برای استخدام رسمی در آموزش و پرورش، در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع داشتند.  

– روز ۱۳ تیر معلمانی که از قبول شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ هستند و کارنامه سبزها نامیده میشوند، در ادامه مبارزاتشان و با خواست استخدام رسمی  برای هفتمین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کردند. این تجمع کنندگان از قبول شدگان رتبه اول تا سوم آزمون استخدامی هستند. تجمع کنندگان در این روز شعار میدادند، “استخدام رسمی حق مسلم ماست”، “تا حق خود نگیریم از اینجا نمیریم”. در چند شب گذشته جمعی از این معترضین به همراه فرزندان خود در تحصن کامل مقابل وزارت آموزش ‌‌و پرورش بوده و شب را نیز آنجا سپری ‌کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

14 تیر۱۴۰۰،  5 ژوئیه  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …