تجمع اعتراضی کارگران هپکو در ریل شمال جنوب اراک 

امروز ٣١ اردیبهشت بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده کارگران هپکو برای پیگیری خواستهایشان در ریل شمال جنوب اراک تجمع کردند. اعتراض ٨٠٠ کارگر هپکو به معوقات مزدی و خطر بیکار شدن از کار است. اعتراض آنان به چوب حراج زدن به این کارخانه و بیکارسازهایی وسیعی که به راه افتاد و تهدید بیکارسازی بیشتر است. از جمله در این شرکت قبلا بیش از دو هزار کارگر به کار اشتغال داشتند و امروز تعداد آنها به حدود ٨٠٠ نفر رسیده است. این کارگران از ٢٣ اردیبهشت دور جدیدی از مبارزه را آغاز کرده اند. خانواده های آنها نیز همراهند. آنها در چهارمین روز اعتراضان با صدور بیانیه ای اعلام کرده بودند که اگر تا ٣١ اردیبهشت پاسخ نگیرند، در اشکال وسیعتری اعتراضان را به پیش خواهند بود.
نصب بنر ورود ممنوع برای کارفرمایی که ٦٠٠ کارگر را اخراج کرد و بنر چک نمادین در کنایه به واگذاری کارخانه ٣٠٠ میلیاردی هپکو به مبلغ ده میلیون که گوشه دیگری از بساط دزدسالاری حاکم را به نمایش میگذارد و بستن راه آهن شمال- جنوب در اراک از جمله اقدامات جالب و تعرضی کارگران هپکو در این دور از اعتراضاتشان است. بدین گونه است که کارگران قدرتمند و با عمل مستقیم خود در برابر زورگویی های کارفرمایان و دولت ایستاده اند. اعتراضات کارگران هپکو به دلیل مبارزات قدرتمندی که این کارگران در طول سالهای اخیر داشته اند، همواره مرکز توجه مردم شهر اراک و جنبش اعتراضی کارگری است.
شیوه های مبارزاتی کارگران هپکو، حضور خانواده ها در این مبارزات و دادن بعد اجتماعی تری به اعتراضاتشان و شعارهای تعرضی و رادیکال آنها از جمله نقطه قوتهای مبارزات این کارگران است. این کارگران با سرود زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی بارها و بارها فریاد اعتراض خود را به کل جهنم سرمایه داری حاکم اعلام داشته و با مارش عظیم شان فضای شهر را به تحرک در آورده اند. و این سرودی است که امروز به فریاد اعتراض همه کارگران و کل جامعه تبدیل شده است. همچنین شعارهایی چون همش میگن آمریکا، دشمن ما همین جاست، یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه، شعارهاییست که کارگران هپکو در اعتراضاتشان سر دادند و پاسخ کوبنده ای به تعرضات هر روزه حکومت تحت عنوان اقتصاد مقاومتی و جنگ با دشمن بزرگ آمریکا به کارگران و کل جامعه است.

برگرفته از صفحه کارگران در فیس بوک

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …