تجمع  بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر.محمد حبیبی آزاد شد

تجمع  بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر

محمد حبیبی آزاد شد

روز ۳۱ اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به فقر و گرانی و مصوبه مزدی حکومت و برای پیگیری خواستهایشان در شهرهای شوش، کرمانشاه، رشت، اراک، اهواز، شوشتر، و اصفهان  دست به تجمع زدند. در تجمع شهر شوش بازنشستگان از شهرهای کرخه و هفت تپه نیز حضور داشتند.

در اراک بازنشستگان با سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی” اعتراض خود را به کل این بساط ظلم و توحش اعلام کردند. در این روز همچنین بازنشستگان فولاد  تهران نیز مقابل صندوق بازنشستگی فولاد تجمع داشتند.

افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه ۲۵ میلیونی و درمان رایگان، دو خواست فوری و مهم بخش های مختلف بازنشستگان است که بارها در تجمعاتشان بر آنها تاکید کرده اند. در تجمعات امروز بازنشستگان شعار میدادند:”بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “گرانی تورم بلای جان مردم”، “تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم”، و “فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”.

امروز محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان پس از ۴۷ روز بازداشت، از بند انفرادی ۲۰۹ اوین آزاد شد.  آزادی محمد حبیبی را به او ، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم. پرونده امنیتی تشکیل شده برای محمد حبیبی باید کلا بسته شود. با قدرت مبارزاتمان معلمان زندانی، کارگران در بند، بازداشت شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی را آزاد میکنیم. هم اکنون کارزاری بزرگ برای آزادی دستگیر شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی و علیه شکنجه و زندان و اعدام در جریان است. فراخوانی نیز به سه روز اعتراض از سوی تشکلها و چهره های اجتماعی منتشر شده است. اینها بازتابهای یک حرکت سراسری و قدرتمند اجتماعی برای ادامه انقلاب و خلاصی از ستمگری و توحش حاکم است.  

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۲۱ مه  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

به مضحکه تجلیل از رئیسی جلاد پایان دهید!

آقای دنیس فرانسیس (Dennis Francis) رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد میخواهد در ۳۰ ماه …