تجمع بازنشستگان در سه شهر، و حمایت گسترده از فراخوان معلمان برای تجمع

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۴۰۶:تجمع بازنشستگان در سه شهر، و حمایت گسترده از فراخوان معلمان برای تجمع

روز یکشنبه هفده اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک، کرمان و شوش بنا به فراخوان از قبل اعلام شده در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری خواستهایشان مقابل تامین اجتماعی تجمع کردند.  در شوش تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش، کرخه و هفت تپه همراه با خانواده هایشان برگزار شد. بازنشستگان شعار میدادند:”بازنشسته بیدار است از استثمار بیزار است”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “خواسته بازنشسته ، حقوق طبق تورم”.

بازنشستگان تامین اجتماعی یک بخش فعال و معترض در اعتراضات کارگری و در کل جامعه هستند . بازنشستگان نقش مهمی در برگزاری روز جهانی کارگر در چندین شهر داشتند و  از نقش آفرینان روز جهانی کارگر امسال بودند.  اعتراض به مصوبه مزدی شورای عالی کار با خواست لغو آن و تاکید بر افزایش حقوقها به بالای سبدهزینه ۲۵ میلیونی، درمان رایگان و پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و امنیتی کردن مبارزات، صدای اعتراض کل جامعه را بازتاب میدهند. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستها و مبارزات بازنشستگان  حمایت و پشتیبانی میکند.

همانطور که قبلا اعلام کرده ایم معلمان برای روز نوزده اردیبهشت در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس دخترانه  و بازداشت همکاران خود و پیگیری دیگر خواستهایشان فراخوان به تجمعات سراسری داده اند. این فراخوان با حمایت وسیعی روبرو شده است. از جمله شورای بازنشستگان ایران از این فراخوان اعلام حمایت کرده است.

یک اتفاق مهم د ر روز  گذشته دیدار خانواده جانباختگان شهر سنندج و دهگلان با خانوادە جانباختگان شهر دیواندرە و حضور بر سر مزار جانباختگان و بلند کردن صدای جنبش دادخواهی  است.

اعتراضات هزاران کارگر پروژه ای نفت ادامه دارد. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت کارگران  پروژه‌ای پایپینگ و واحدهای دیگر ایستگاه تقویت فشار گاز اردستان و دهشیر نیز روز شنبه ۱۶ اردیبهشت با تخلیه کارگاه به اعتصاب پیوستند.

بنا بر خبرها هیراد پیربداقی، فعال کارگری و ژاله روحزاد معلم بازنشسته که در هشتم اریبهشت در دیدار با خانواده  محمد حبیبی معلم زندانی بازداشت شده بودند، با قید وثیقه آزاد شدند. اما ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسدالهی، سروناز احمدی، عسل محمدی، کامیارفکور، و حسن ابراهیمی، از دیگر بازداشت شدگان آن شب هنوز در زندان هستند. تمامی این دستگیرشدگاان، بازداشت شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

امروز همچنین پرسنل فوریت های پزشکی قزوین در اعتراض به عدم پرداخت معوقات و فوق العاده خاص و ناعدالتی در اجرای  تعرفه خدمات پرستاری و سطح نازل حقوقها تجمع کردند. در تبریز نیز کادر اورژانس ۱۱۵ در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و فشار سنگین کاری و  برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۷ مه  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …