تجمع سه روزه کارگران شهرداری بروجرد

ایلنا:صبح امروز برای سومین روز متوالی کارگران شهرداری بروجرد مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری تجمع کردند.

 صبح امروز کارگران شهرداری بروجرد برای سومین  روز متوالی در اعتراض به ۸ ماه معوقات مزدی خود مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر دست به تجمع زدند.

به گفته این کارگران؛ حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر در مجموعه شهرداری بروجرد مشغول کارند که در هشت ماه گذشته دستمزد و حق بیمه آنان پرداخت نشده است. آنها می‌گویند چند ماه مطالبات مزدی و بیمه‌ای معوقه داریم. در هر دوره بعد از انتخابات شورای شهر که شهردار تغییر می‌کند؛ وعده پرداخت مطالبات داده می‌شود اما بازهم ما با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجهیم.

به گفته آنها اگر قرار است مشکلات به همان صورت قبل استمرار داشته باشد چرا اعضای شورای شهر در هر دوره مرتبا شهردار تغییر می‌دهند؟

به نقل از این کارگران گفته می‌شود جدا از معوقات مزدی در زمینه پرداخت بیمه تامین اجتماعی نیز با مشکل روبرو هستیم و در حال حاضر دفترچه‌ای درمانی ‌برخی از کارگران فاقد اعتبار است.

طبق اظهارات آنان تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران در مجموعه شهرداری‌های شهر بروجرد درحالی ادامه دارد که از سوی مسئولان شهری و شورای شهر گفته می‌شود شهرداری به دلیل رکود در بازار مسکن همانند اغلب شهرهای کشور با چالش جدی روبه‌رو شده و منابع مالی خود را از دست داده است. اما به دنبال برنامه‌‌ای نیستند که بتواند منابع درآمدی شهرداری را افزایش دهد و نه مدیران شهری و نه سایر مسئولان به موضوع ورود نمی‌کنند.

اینرا هم بخوانید

وکیل سامان صیدی: موکلم بیمار است، اما آزادش نمی‌کنند

امین صفرنیا وکیل سامان صیدی (یاسین) می‌گوید با وجود آنکه این زندانی سیاسی «مشمول عدم …