حزب کمونیست کارگری:تجمع معلمان بازنشسته مقابل سازمان برنامه و بودجه

“تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم”

روز ۱۷ مهر جمعی از معلمان بازنشسته در ادامه اعتراضات قبلی خود و برای پیگیری خواستهایشان در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. معلمان در این تجمع بر خواستهای خود تاکید کردند و اعتراض خود را به حقوقهای نازل و فقر و دزدیها اعلام کردند. در این تجمع ابتدا چند تن از معلمان از معضلات معیشتی و شرایط نابسامان آموزش و پرورش سخن گفتند. سپس جمعیت حاضر با شعارهای اعتراضی خود خواستهایشان را فریاد زدند. شعارهای تجمع کنندگان در این روز عبارت بودند از:  “معیشت،  منزلت، سلامت، حق مسلم ماست”، “خط فقر ۸ میلیون،  حقوق ما ٢ میلیون”، “سازمان، مجلس، دولت، بس است فریب ملت”، “تورم، گرانی، جواب بده مسئولین”، “دزدی های نجومی  مارا بیچاره کرده”، “دولت ورشکسته رو پول ما نشسته”، “نوبخت بیا پائین”، “ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”، “تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم”، “فریاد فریاد از این همه بیداد”، ”  معلم زندانی آزاد باید گردد”، “معلمان بازنشسته، اتحاد، اتحاد”، “معلم، کارگر، دانشجو، اتحاد اتحاد”،  “معلم، کارگر دانشجوی،÷         زندانی ، آزاد باید گردد”، “لردگان، لردگان، سینما رکس ایران”.

بدنبال بالا گرفتن صدای اعتراض معلمان بازنشسته در فضای خیابان مقابل سازمان برنامه و بودجه، ناگزیر چند نفر از دفتر نوبخت رئیس این سازمان به جمع آنان آمدند و معترضین با بیان اعتراض و خواستهای خود، کپی نامه ای که قبلا برای “دیوان عدالت” ارسال شده و در آن موضوع اعتراض کارگران توضیح داده شده بود را به آنان دادند. دست اندرکاران دفتر نوبخت بعد از ساعتی دوباره به میان معلمان آمدند و سعی در توجیه کردن بی پاسخی اعتراضات معلمان را داشتند که بازنشستگان به آنها محکم پاسخ دادند. نهآن

این تجمع بعد از یکساعت پایان یافت و معلمان بازنشسته بر ادامه اعتراضاتشان و پیگیری خواستهای خود تاکید کردند. بدین ترتیب معلمان بازنشسته بار دیگر صدای اعتراض خود را علیه فقر، گرانی، تبعیض و نابرابری و بساط دزدی و چپاول حاکم بلند کردند. یک وجه مهم این حرکت اعتراضی معلمان بازنشسته به نمایش گذاشتن همبستگی مبارزاتی با بخش های دیگر جامعه از جمله با کارگران، دانشجویان و آسیب دیدگان لردگان بود. معلمان بازنشسته با شعار “لردگان،  لردگان، سینما رکس ایران” از مردم لردگان که در آنجا بخاطر بکارگیری سرنگ های آلوده نزدیک به دویست و پنجاه نفر به ایدز مبتلا شده و هم اکنون در اعتراضند، اعلام حمایت و پشتیبانی کردند. بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم هستند و شایسته وسیعترین حمایتند.  

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸    مهر  ٩٨،  ۱۰   اکتبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …