تجمع معلمان قرار دادی، ادامه اعتراضات کارگران راه آهن و دیگر خبرها

اطلاعیه خبری:
تجمع اعتراضی معلمان قراردادی مقابل مجلس اسلامی:
روز یکشنبه ۲۶ مرداد بار دیگر جمعی از معلمان حق التدریس در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و با خواست اشتغال رسمی در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. به گفته وزیر آموزش و پرورش شمار این معلمان ٨٧ هزار نفر است. او شرط استخدام این معلمان را به وضعیت بودجه گره زد. این موضوع مورد اعتراض معلمان است.
دو ر جدید اعتراضات راه آهن:
دور جدیدی از اعتصابات کارگران راه آهن در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و قراردادهای موقت کاری از روز ٢٣ مرداد آغاز شده است. امروز ٢٦ مرداد کارگران راه اهن در چند نقطه کشور از جمله تهران، مشهد، نیشابور و برخی مناطق دیگر برای چندمین روز دست از کار کشیده و تجمع کردند.
اعتصاب کارگران کارخانه فولاد اروند خرمشهر
اعتصاب کارگران کارخانه فولاد جهان آرا اروند واقع در شهرک صنعتی خرمشهر در اعتراض به سطح نازل حقوق واجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل ادامه دارد. این کارگران از روز ٢٣ مرداد وارد اعتصاب شدند. بنا بر خبر ها روز ٢٥ مرداد نزدیک به ۶۰۰ کارگر رسمی، قراردادی و پیمانکاری شاغل در کارخانه فولاد جهان‌آرا خرمشهر دست از کار کشیده و تجمع کردند. کارگران شاغل این کارخانه ٨٠٠ نفر هستند. در پاسخ به اعتراض این کارگران سرپرست اداره کار خرمشهر در خصوص مشکل کارگران شرکت فولاد خرمشهر اعلام کرد که پیمانکاران طرف قرارداد شرکت‌ها و سازمان‌ها در خرمشهر قرار است تا شهریورماه طرح طبقه‌بندی مشاغل را برای کارگران خود اعمال کنند و از هفته گذشته مکاتباتی با آنها انجام شده است. او گفت که پیمانکاران موظفند افزایش سنواتی را برای کارگران خود تا شهریور ماه اعمال کنند و در صورت تخلف از این قانون موضوع از طریق مراجع حل اختلاف اداره کار و سایر نهادهای قانونی پیگیری می‌شود. کارگران میگویند از این وعده ها بسیار شنیده اند و دیگر حاضر به کار با دستمزدهای چند بار زیر خط فقر نیستند.
گفتنی است که اعتصاب کارگران هپکو نیز در اعتراض به دو ماه حقوق معوقه و بلاتکلیفی شغلی و معیشتی ادامه دارد.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ مرداد۱۳۹۹، ١٦ اوت ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …