تجمع کارکنان خدماتی مدارس  تهران، ادامه حملات شیمیایی و دو خبر دیگر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۹۲:تجمع کارکنان خدماتی مدارس  تهران، ادامه حملات شیمیایی و دو خبر دیگر

روز ۲۹ فروردین کارکنان خدماتی مدارس تهران در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود در برابر وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

در ادامه حملات شیمیایی جنایتکارانه حکومت اسلامی امروز ۲۹ فروردین شماری دیگر از مدارس در شهرهایی چون کرج، تهران، کرمانشاه، اردبیل، اسلامشهر هدف قرار گرفتند ودر نتیجه آن شماری از دانش آموزان مسموم و به بیمارستان منتقل شدند. اسامی برخی از این مدارس عبارتند از: کرج مدرسه‌ی رضوان و مدرسه تهذیب ، اسلامشهر مدرسه سایپا، دولت آباد کرمانشاه مدرسه دخترانه نبوت، اردبیل مدرسه دخترانه بهاران و در تهران مدارس ساعد،  کوثر،  کار و دانش ابرار، شهدای مکه،  قیاس، پردیس شریف نازی آباد، مدرسه دخترانه در خیابان فاطمی غربی و فرهنگسرای خاوران مدرسه کار و دانش ابرار. در برابر حملات سراسری به مدارس باید سراسری مقابله کرد و اعتصاب مدارس و تعطیلی آنها و تجمعات و اعتراضات گسترده سراسری پاسخ فوری و اضطراری به این حملات است.

خبر دیگر اینکه امروز جمعی از معلمان و اعضای کانون  صنفی معلمان گیلان با خانواده ی معلم زندانی عزیز قاسم زاده دیدار کردند و حمایت خود را از این معلم زندانی ابراز نمودند. عزیز قاسم زاده  معلم و عضو هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان همراه با انوش عادلی و  محمود صدیقی پور (اعضای هیات مدیره کانون گیلان) در روز ۱۹ فروردین با اتهام “تبلیغ علیه نظام” محکوم به یکسال زنان شدند و به زندان لاکان رشت منتقل گردیدند. یک کارزار مهم معلمان آزادی همکاران بازداشتی، دستگیر شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی است.

امروز همچنین شماری از مردم دهلران در اعتراض به ادامه بازداشت  ۴ نفر از اهالی این شهر به اسامی عظیم یادگاری، حسین باپیروند، فرشاد آیینی و  سعدالله آیینی که از ۲۷ فروردین در زندان ایلام دراعتصاب غذا بسر میبرند تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها شدند. در طول انقلاب شماری بسیاری از مردم دستگیر شده و در زندان هستند. تجمعات مقابل زندانها یک گام مهم برای آزادی دستگیر شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی است. این تجمعات باید در تمام شهرها در مقابل زندانها شکل گیرد.

گفتنی است که عثمان اسماعیلی از فعالین کارگری شناخته شده در سقز بعد از هفتاد روز بازداشت با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان “پایان مراحل دادرسی” از زندان سقز آزاد شد. آزادی عثمان اسماعیلی را به وی، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم و پرونده امنیتی برای او باید دور انداخته شود.

آخرین خبر گزارش تکمیلی در مورد تجمعات بازنشستگان مخابرات در روز گذشته است. در این روز بازنشستگان مخابرات در شهرهایی چون کرمانشاه، اهواز، کرج، تهران، اردبیل، گلستان، زنجان، اصفهان، و بجنورد در اعتراض به شرایط بد معیشتی و عدم اجرای خواسته‌هایشان مقابل ستاد مخابرات دست به تجمع زدند و با  سردادن شعارهایشان و فریاد “گرانی، تورم، بلای جان مردم” پیگیر مطالباتشان شدند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ فروردین ۱۴۰۲،  ۱۸ آوریل ۲۰۲۳–

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …