تجمع کارگران اخراجی پیمانی پتروشیمی ایلام و اولتیماتوم کارگران معدن فاریاب و راه آهن شمال به اعتصاب

اطلاعیه خبری

  • روز سوم فروردین ماه گروهی از کارگران پیمانی پتروشیمی ایلام که اسفند ماه سال ٩٩ اخراج شدند، با خواست بازگشت به کار برای سومین روز دست به تجمع زدند. این کارگران در اول فروردین مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند و با پهن کردن سفره خالی اعتراض خود را به بلاتکلیفی معیشتی و فقر و بی تامینی اعلام داشتند. این کارگران بیش از ٧ سال سابقه کار دارند و درپی شکایت کارگران به اداره کار ایلام، شرکت پتروشیمی کارگران اخراجی را برای مدت کوتاهی با قرارداد اقماری به کار گرفت. اما در آستانه سال نو همه آنها اخراج شدند. کارفرمایان با اخراج کارگران قراردادی تلاش میکنند کارگران جدیدی با شرایط سخت تری را به کار گیرند. انجام این کار بخشی از تعرض آنان به کارگران و چپاولگری ها و دزدی هایشان است.
  • در آستانه سال جدید ۱۲ تن از کارگران شاغل در شرکت پتروشیمی پارس گلایکول عسلویه به دلیل شرکت در اعتصاب از کار اخراج گردیدند و از آنها خواسته شده است که تا تعیین تکلیف در محل کار حضور پیدا نکنند. بنا بر خبرها عیدی و مزایای شغلی کارگران اخراجی نیز پرداخت نشده است. کارگران این شرکت چندی پیش در اعتراض به شرایط نامناسب کار اعتصاب کرده و از حضور در محل کار خودداری کرده بودند. هم اکنون فضای اعتراض در میان شرکت های مختلف عسلویه و پارس جنوبی بالاست و کارگران در تدارک برگزاری تجمع بزرگ اعتراضی خود هستند.
  • کارگران راه‌آهن ناحیه شمال در ادامه اعتراضاتشان بخاطر سطح نازل حقوقها و قراردادهای موقت کاری برای روز هفتم فروردین به تجمع در مقابل استانداری مازنداران فراخوان داده اند. این کارگران در بیانیه خود بر خواست هایی چون اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش سطح حقوقهایشان و ممنوع شدن قراردادهای موقت یک ماهه صدای اعتراض خود را بلند کردند و خواست فوری آنها افزایش حقوقها و دائمی شدن قراردادهاست.
  • بنا بر خبرهای دریافتی کارگران معدن فاریاب اعلام کرده اند که در اعتراض به کسر ٣٠٠ تومان از حق اضافه کاری و پایه حقوقشان تجمع خواهند کرد و در تدارک برپایی اعتصاب برای سیزدهم فروردین هستند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …