تجمع کارگران بازنشسته صنایع فولاد در مرکز شهر اصفهان.گسترش اعتصاب سراسری کارگران راه آهن

 

تجمع کارگران بازنشسته صنایع فولاد در مرکز شهر اصفهان

امروز ١٣ اسفند کارگران بازنشسته صنایع فولاد در اصفهان برای دومین روز متوالی در اعتراض به تعویق پرداخت دو ماه حقوق و وضع نابسامان درمان دست به تجمع زده و با تجمع آنها چندین ساعت خیابان وسط شهر مسدود شد. در این روز جمعیت زیادی در محل دروازده دولت جمع شده بود و بازنشستگان علیه وعده و وعیدها شعار میدادند. پرداخت به موقع حقوقها، افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر و درمان رایگان از جمله خواستهای مهمی است که بازنشستگان فولاد بارها در تجمعات اعتراضی خود بر آن ها تاکید کرده اند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان فولاد اصفهان حمایت و پشتیبانی کنیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ اسفند ٩٧، ٤ مارس ٢٠١٩

گسترش اعتصاب سراسری کارگران راه آهن

امروز ١٣ اسفند کارگران راه آهن در ادامه اعتراضاتشان در شهرهای مختلف و در ابعاد گسترده تری دست به اعتصاب زدند. در تهران، شاهرود، خرم آباد، هرمزگان، زاگرس، مشهد، اندیمشک، تبریز و بندرعباس و اصفهان جمع هایی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن اعتصاب کردند و دست به تجمع در برابر محل کارشان زدند. این کارگران به تعویق چند ماهه در پرداخت دستمزدها که میگویند روال عادی پرداخت شده است، قراردادهای موقت کاری و نداشتن ایمنی شغلی اعتراض دارند. در بندرعباس کارگران راه آهن جلوی فرمانداری و استانداری این شهر تجمع کردند و بر خواستهایشان تاکید کردند. این کارگران چندین ماه حقوق و عیدی سال ۹۷ را دریافت نکرده اند و گفتند از جلوی استانداری تکان نمی خوریم تا حقوق نگیریم. در خرم آباد کارگران لرستان در این روز جلوی قطارها را گرفتند و به نشانه اعتراض به گرانی و فقر، سفره خالی پهن کردند. این کارگران چند ماه مزد خود را طلب دارند. کارگران راه آهن میگویند مسئولین راه آهن هر روز وعده های توخالی ودروغ میدهند و کارگران را سر میدوانند.

اعتصاب کارگران راه آهن ادامه دارد و کارگران همه جا اعلام کرده اند تا عملی شدن خواستهایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد. از اعتراضات و خواست بحق کارگران راه آهن حمایت کنیم و صدای آنها را به گوش همه برسانیم. این اعتصاب در ادامه تحصن سراسری معلمان فریاد میلیونی کارگران و معلمان علیه تبعیض و فقر و شکافهای طبقاتی است که مدام حدت و شدت بیشتری پیدا میکند و فشار کمر شکنی را بر گرده همه بخشهای طبقه کارگر گذاشته است.

زنده باد کارگران راه آهن

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ اسفند ٩٧، ٤ مارس ٢٠١٩

 

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …