تجمع کارگران شرکت مادیران، نگهبانان چاه ها و نیروهای دستورکاری تاسیسات شرکت نفت و دو خبر دیگر

اطلاعیه خبری- روز سه شنبه ۴ مرداد کارگرن شرکت مادیران واقع در شهرک صنعتی هشتگرد در اعتراض به سطح پایین حقوقه و کسر مزایای مزدی و ساعت کار بالا و شدت کار دست به اعتصاب و تجمع زدند. بنا بر خبرها مدیریت مبلغی از پایه حقوق کارگران کم کرده و آنرا به سنوات آنها افزوده است که اگر دستمزدها اضافه شود مزد کارگران که بر اساس پایه حقوق اضافه میشود، افزایش نیابد.

– روز دوشنبه ۳  مرداد جمعی از نگهبانان چاه ها و نیروهای دستورکاری تاسیسات شرکت نفت و گاز کارون بویژه در روستاهای بخش غزانیه اهواز، در اعتراض به عدم تغییر وضعیت استخدامی خود به قراردادی و محرومیت از برخی حقوق ومزایای خود مقابل ستاد مدیریت شرکت مناطق نفت خیز جنوب تجمع کرده و خواهان پاسخگویی شدند. این کارگران خواهان ثبت قراردادهای خود در قالب سامانه ساپنا در راستای تامین  امنیت شغلی و برخورداری از مزایای مصوب هستند. یک خواست سراسری کارگران نفت دایمی شدن قراردادها و کوتاه شدن دست پیمانکاران است.

– طبق خبرهای منتشر شده در سوم مرداد ماه  کارگران کارخانه پارس پامچال با شکایت از کارفرما حکم پرداخت مطالبات خود را گرفته‌اند؛ اما کارفرما از این حکم سرپیچی کرده است. این کارگران هشت ماه است حقوقی دریافت نکرده اند و بیش از ده ماه است که حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده است. آنها با  سابقه‌ کار ۱۵ تا ۲۰ سال نگران وضعیت شغلی خود با تعطیل شدن کارخانه هستند.

– طبق خبری منتشر شده در سوم مرداد کارگران پیمانکاری سکوهای پارس جنوبی خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند. این کارگران در کمپینی خطاب به رسانه‌ها و مسئولان نوشته‌اند: «ما جمعی از پرسنل پیمانکاری شرکت نفت و گاز پارس جنوبی خواهان اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل هستیم؛ پس از گذشت دو سال از اعلام موضوع طرح طبقه بندی هنوز هیچ وعده‌ای برای اصلاح آن عملی نشده؛ انگیزه کاری ما تضعیف و پیش خانواده‌ها با این حقوق ناکافی شرمنده هستیم…کار زیاد و گرمای شدید در محروم‌ترین نقطه،‌ حقوق کم و عدم اجرای صحیح طرح طبقه بندی باعث بروز مشکلات معیشتی بسیار برای ما شده است….». خواست محوری این کارگران افزایش حقوقها است.

– صبح روز سوم مرداد تعدادی از پرسنل و کارگران شرکت تولی پرس قزوین در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد از اسفند سال گذشته تا کنون و خطر بیکار شدن از کارشان  مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.  این

شرکت یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ داروگر میباشد و به بهانه مشکلات مالی از اسفند سال گذشته معوفات مزدی کارگران پرداخت نشده است. در همین رابطه پیش از این نیز چندین بار کارگران در محوطه شرکت اقدام به اجتماع اعتراضی کرده اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ مرداد  ۱۴۰۱، ۲۶  ژوئیه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال دو در محورهای ریلی رشت، قزوین، ابیک، زیاران، کوهین، کوهندژ

اعتراض کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال دو که در محور ریلی رشت، قزوین، …