تحریم آمریکا ۱۱ فرد چینی به دلیل واردات نفت از ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه سوم مهرماه پنج شخص حقیقی و شش شخص حقوقی چینی را به خاطر واردات نفت از ایران تحریم کرد.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که این تحریم‌ها بویژه شرکت‌های نفتی «کنکورد» و «کشتیرانی کوسکو» را در بر می‌گیرد. شرکت «کونلون» که در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شده است نیز از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در نشست «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» گفت: «امروز تحریم‌هایی علیه یکسری شرکت‌های چینی وضع کردیم که با نقض تحریم‌های آمریکا، آگاهانه از ایران نفت می‌خریدند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار گزارشی در سایت خود، با نام بردن از پنج شخص حقیقی چینی آنها را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. همچنین شش شرکت‌ چینی که همه آنها در حوزه انرژی فعال هستند، در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفته‌اند.در میان این شرکت‌ها، نام دو زیرمجموعه هلدینگ دولتی «کوسکو» که در زمینه حمل‌ونقل فعال است نیز دیده می‌شود.با این‌حال خزانه‌داری آمریکا گفته است که شرکت مادر (هلدینگ دولتی کوسکو) شامل تحریم‌ها نمی‌شود.

همچنین هلدینگ کونلون و یکی از زیرمجموعه‌های آن که در زمینه حمل‌وانتقال نفت فعال است نیز از سوی آمریکا تحریم شده است.گزارش‌های متعددی در رابطه با نقض تحریم‌های آمریکا توسط شرکت حمل‌ونقل دریایی کونلون و بانک کونلون در رسانه‌ها منتشر شده است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …