تخریب 3 هزار واحد مسکونی در سی سخت، 47 مصدوم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره خسارات زلزله سی سخت گفته است: زلزله به ۳ هزار واحد مسکونی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده است.

فارس نوشته آن چه که در سطح شهر دیده می‌شود خسارت بالا به منازل مسکونی است همچنین بیشتر دیوار باغات سطح شهر فرو ریخته است.محمد محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگلویه و بویر احمد به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: طبق برآورد اولیه، بین 10 تا 15 درصد منازل مسکونی سی سخت مرکز شهرستان دنا به طور کامل تخریب شده است و هیچ گونه واحد مسکونی بدون آسیب در سی سخت و 78 روستای تابعه نداریم.

شهردار سی سخت هم به فارس گفت که زیرساخت های شهری از قبیل شبکه آب شرب آسیب جدی دیده و 70 درصد دیوار خانه‌های پیرامون شهر و نیز 40 درصد منازل قدیمی و فرسوده دچار ریزش شده است. 

اخبار دیشب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصدومان زلزله به ۴۷ نفر افزایش یافت.مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق برآوردهای اولیه تا کنون ۳۸۰ واحد مسکونی در شهرستان دنا قابل سکونت نیستند و باید بازسازی شوند.فارس زمین لرزه ۵.۶ درجه‌ای حوالی نیمه شب چهارشنبه در منطقه میان یاسوج و سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد ، بیش از ۴۰ مصدوم برجای گذاشته که حال دست کم دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است. ایرنا، زلزله موجب ریزش کوه شده و به همین علت جاده یاسوج (مرکز استان) به سی‌سخت مسدود شده است.

اخبار دیشب زلزله

تازه‌ترین آمارها حکایت از مصدومیت ۳۶ نفر بر اثر این زمین‌لرزه دارد. حال دو تن از مجروحان این زلزله وخیم است.به نوشته خبرگزاری ایسنا، در پی این زمین‌لرزه که طولانی بود مردم به خیابان‌ها ریختند.در سی‌سخت تعدادی از منازل تخریب شده و شهر در خاموشی مطلق فرو رفته است.. شدت زلزله به نحوی بود که بیشتر مردم شهرهای یاسوج و سی سخت با ترک منازل خود به کوچه و خیابان پناه آوردند.همچنین این زلزله‌ در بخش‌هایی از استان اصفهان و فارس نیز احساس شد. برخی از منازل تخریب شده و همچنین این شهر در خاموشی مطلق فرو رفته است. از فارس

اینرا هم بخوانید

“دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی”: تلاش می‌کنیم حمید نوری را آزاد کنیم ولی امیدی نداریم!

کاظم غریب‌آبادی “دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی” در خصوص آخرین وضعیت حمید نوری گفته …