تداوم اعتراضات مردم در عراق

در ادامه خیزش انقلابی اکتبر ۲۰۱۹ در عراق، روز شنبه ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰مردم شهر ناصریه همچنان و در اعتراض به تداوم شرایط فلاکت بار زندگی به خیابانها آمدند و مطالبات خود را فریاد زدند.
اما اینبار بجای نیروهای سرکوب حکومت، دارودسته های آدمکش جریان سائرون مقتداصدر به مانوور پرداختند، تعفن خود را به خیابانها سرازیر و نقش پلیس سرکوب را علیه مردم معترض ناصریه و بغداد ایفا کردند.
افراد دهان کف کرده اسلامی صدر در شهر ناصریه پنج تن از معترضین را بقتل رساندند. در این ماجرا نیروهای حکومتی نظاره گر این توحش از سوی باندهای آدمکش صدر بودند. مردم معترض شهر ناصریه برای دادن پاسخ دندان شکن به دارودسته مقتداصدر تلاش کردند در مقابل رژه قلدرمنشانه دستجات اسلامی صدر بایستند. بین دو طرف درگیری ایجاد شد و نیروهای هوادار صدر در میدان جنوبی تمامی چادرهای محل تجمع معترضین را به آتش کشیدند.
این تحولات درحالی بوقوع پیوست که در پارلمان کذایی دسته جات اسلامی عشیره ای در بغداد قرار است انتخابات پیش از موعود در تابستان آینده در عراق انجام شود. جریان مرتجع اسلامی مقتدا صدر از هم اکنون با ایجاد این نوع از وحشی گری و ژست اپوزیسیون در تقابل با دیگر احزاب پارلمانی حاکم، تلاش میکند با عربده کشی و در اوج وحشی گری و آدمکشی، بخیال خود و از هم اکنون با شاخ و شانه کشیدن عرصه را بر مردم معترض تنگ کند.
اخراج جمهوری اسلامی از صحنه سیاسی و نظامی عراق خواست اولیه و اصلی مردم عراق بوده است که از اکتبر ۲۰۱۹ برای تحقق یک زندگی انسانی، سکولار مرفه، آزاد و برابر به میدان آمدند و برای آن تاکنون هزینه بسیار بالایی از صدها کشته و هزاران زخمی، زندانی و معلول را پرداخت کرده اند. محاسبات جریان مقتداصدر وابسته به جمهوری اسلامی برای رفتن ترامپ و آمدن بایدن به اندازه محاسبات سردرگم جمهوری اسلامی وارونه و بی پایه است. تحولات سیاسی در کاخ سفید و چرتکه انداختن حشرات اسلامی در ایران و عراق برای تداوم اعمال ضدانسانی شان علیه مردم، کمترین نقشی برای کمرنگ کردن خواست و مطالبات انسانی، برابر و سکولار و خیزش انقلابی مردم عراق و ایران نخواهد داشت. با و بدون داروسته های مرتجع اسلامی عشیره ای وابسته به جمهوری اسلامی در حکومت عراق، مردم معترض، خشمگین و ناراضی عراق تا دست یابی به خواست و مطالباتشان که در راس آنها پایان دادن به حکومت قومی اسلامی حاکم بر عراق و اخراج کامل جمهوری اسلامی از این کشوراست ذره ای در مقابل این جریانات کوتاه نخواهند آمد.
این مردم انقلابی و بستوه آمده از فلاکت و کثافت اسلام در عراق، ایران و دیگر کشورهای منطقه هستند که میتوانند و باید خود بساط این دارودستهای آدمکش و ضد انسان در این کشورها را برچینند.
۲۹ نوامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …