راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات شیمیایی قرار گرفت و شمار زیادی از دانش‌آموزان مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. پس از مسمومیت دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه معراج سقز، مردم و والدین معترض دانش آموزان مقابل مدرسه جمع شدند و با سر دادن شعار مرگ بر خامنه‌ای با نیروهای امنیتی درگیر شدند. رژیم درمانده اسلامی برای جلوگیری از گسترش اعتراضات مردم، یگان‌های ویژه در خیابان‌های شهر مستقر کرد و در محله شهناز به سوی شهروندان شلیک کرد و تعدادی از مردم را بازداشت کردند. این حملات در حالی صورت می گیرد که روز شنبه ۱۹ فروردین نیز تنها در استان اردبیل ۴۰۰ دانش‌آموز به مراکز درمانی منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.
موج دوم حملات شیمیایی به مدارس دخترانه قبل از هر چیز گویای عزم راسخ زنان، جوانان و مردم برای پایان دادن به ۴۴ سال توحش و بربریت رژیم اسلامی ضد زن و کودک کش است. ۴۴ سال نبرد بی وقفه زنان علیه حجاب که زنان جسور شهر سقز بعد از به قتل رسیدن مهسا امینی توسط گشت کشتار اسلامی الگویی از حجاب سوزان را به نمایش گذاشتند و انقلابی عظیم و شکوهمند را رقم زدند. حاکمان مستاصل و درمانده اسلامی برای مقابله با انقلاب آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم به وحشیانه ترین حربه، مسمومیت دانش آموزان روی آوردند.
این توطئه کثیف، این کودک کشی شیمیایی را باید با اعتراضات گسترده علیه جنایتکاران اسلامی پاسخ داد. سقز هم اکنون راه نشان داده است. باید به همین شیوه در همه شهرها اعتراض سازمان داد. مردم کردستان و همه شهرهای ایران با اعتصابات و اعتراضات خیابانی می توانند توطئه شوم این قاتلان اسلامی را درهم بکوبند. خواست همه ما در سراسر ایران علیه این حملات شیمیایی روشن است: مدارس باید برای تحصیل فرزندان ما امن شوند. تا آن زمان در اتحادی بی نظیر و سراسری همه مدارس را تعطیل کنیم و همدوش معلمان و خانواده ها یک حرکت عظیم اجتماعی سازمان دهیم.
تنها راه تامین امنیت جانی دانش‌آموزان، اعتصاب معلمان و برپایی تجمعات اعتراضی معلمان و دانش آموزان و خانواده های آنان است. کارگران، بازاریان و دیگر جنبش های اعتراضی به این حرکت اضطراری دفاع از کودکان دانش آموز بپیوندند.
عبدل گلپریان
سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید
*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com
https://journalfarsi.com/2023/04/10/10842/

اینرا هم بخوانید

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران.وب‌سایت «اقتصاد …