ترامپ ‘استراتژی کلی ایران را ظرف چند روز اعلام می کند’

بی بی سی:کاخ سفید روز سه شنبه گفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ادامه هفته جاری “استراتژی کلی” خود درباره ایران از جمله اینکه آیا برجام را تایید خواهد کرد یا نه اعلام می کند.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در پاسخی به سوالی درباره تصمیم رئیس جمهور در مورد تایید برجام و استراتژی کلی درباره ایران گفت: “او این موضوع را در ادامه هفته اعلام خواهد کرد. رئیس جمهور در مورد استراتژی کلی ایران به تصمیمی رسیده و می خواهد اطمینان حاصل کند که سیاستی فراگیر برای رسیدگی به… همه مشکلاتی که ایران به عنوان یک بازیگر بد ایجاد می کند داریم.”

این موید گزارش هایی است که رسانه های آمریکایی اواخر هفته پیش اعلام کردند. آنها نوشتند که آقای ترامپ قصد دارد روز پنجشنبه ۱۲ اکتبر خروج آمریکا از برجام را اعلام کند.

او از زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود به برجام (توافق اتمی میان ایران و اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان) به عنوان یک معامله بد حمله می کرد.

هرچند دولت او تاکنون دو بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده اما گزارش ها حاکیست که این تصمیم تحت فشار بعضی از چهره های ارشد دولت بوده است و آقای ترامپ تمایلی به این کار نداشته.

اگر آمریکا تصمیم به خروج از برجام بگیرد برخلاف حمایت قاطع سایر اعضای گروه پنج به علاوه یک است که قویا از آن حمایت می کنند.

ساعاتی پیشتر ترزا می نخست وزیر بریتانیا گفت در تماسی تلفنی با آقای ترامپ بر این نکته تاکید کرده است.

خانم می در گفتگوی امروز با دونالد ترامپ همچنین گفت بسیار اهمیت دارد که توافق هسته ای به دقت تحت نظارت باشد و به درستی اجرا شود.

 

اینرا هم بخوانید

سه اتفاق معنادار پرونده اعدام‌های ۶۷ در کمتر از یک ماه

هزاران زندانی سیاسی در دهه ۶۰، به‌ویژه در تابستان ۶۷، در زندان‌های اوين و گوهردشت …