ترامپ؛ وتوی قطعنامه محدودیت اختیارات نظامی علیه ایران

ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قطعنامه مصوب کنگره برای محدود کردن اختیارات نظامی وی بر ضد ایران را وتو کرد.

در بیانیه‌ای که ترامپ برای وتوی مصوبه دو مجلس نمایندگان و سنا در محدود کردن اختیارات نظامی رئیس جمهوری علیه ایران منتشر کرده، آمده است: «این قطعنامه توهین آمیز توسط دموکرات‌ها و در راستای استراتژی آنها برای ایجاد اختلاف و دسته بندی میان اعضای حزب جمهوری خواه و در نهایت کسب پیروزی در انتخابات سوم نوامبر طراحی و ارائه شده است.»

تصویب این قطعنامه به ویژه در مجلس سنای آمریکا که اکثریت اعضای آنرا جمهوری خواهان تشکیل می‌دهند، نوعی سرزنش و انتقاد جدی به سیاست خارجی رئیس جمهوری ایالات متحده قلمداد شده بود.

دونالد ترامپ همچنین در بیانیه خود آن‌ دسته از اعضای حزب جمهوری خواه را که با طرح ارائه شده توسط دموکرات‌ها همراهی کردند به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

به موجب این قطعنامه که روز سیزدهم فوریه گذشته با ۵۵ رای موافق در برابر ۴۵ رای مخالف در مجلس سنا به تصویب رسید،‌ رئیس جمهوری آمریکا بدون اجازه صریح کنگره که به صورت اعلان جنگ یا چراغ سبز ویژه صادر خواهد شد، نمی‌تواند نیروهای نظامی کشورش را با جمهوری اسلامی ایران درگیر کند.

گفتنی است که اعضای دموکرات مجلس سنا که ۴۷ کرسی را در اختیار دارند به عنوان پیشنهاد دهنده این قطعنامه موفق شده بودند که ۸ نفر از سناتورهای جمهوری خواه را برای رای به قطعنامه با خود همراه بکنند.

ترامپ در بیانیه وتوی خود به این موضوع نیز اشاره کرده و افراد یاد شده را بازیچه دموکرات‌‌ها معرفی کرده است.یورونیوز

اینرا هم بخوانید

کانون فیلمسازان مستقل حکم محمد رسول‌اف را محکوم کرد

در بیانیه‌ای که روز ۱۹ اردیبهشت در کانال تلگرام کانون فیلمسازان مستقل منتشر شد، آمده …