ترامپ و فاشیسم ضد مهاجران

آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی ۶ هفته گذشته نزدیک به دو هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگه داری آن ها در اردوگاه های جداگانه، به والدینشان فشار وارد می کنند. این کودکان تا زمانی که والدینشان دادگاهی و تعیین تکلیف شوند، ناچارند در اردوگاه‌های جداگانه باقی بمانند. دفتر امور حقوق بشری سازمان ملل متحد به تازگی از آمریکا خواسته بود که به پرونده‌سازی و نقض حقوق خانواده‌های مهاجری که به صورت غیرمجاز وارد خاک این کشور می‌شوند، پایان داده و سیاست مداراجویانه تری اتخاذ کند. سخنگوی این دفتر گفته بود: استفاده از حربه بازداشت پناهجوها و جداسازی خانواده‌ها و بویژه کودکان برای ایجاد بازدارندگی، خلاف استانداردها و اصول حقوق بشری است. جالب است که وزیر دادگستری آمریکا جف سشنز، با استناد به انجیل در مراسمی در ایالت ایندیانا از سیاست دولت آمریکا برای جدا کردن خانواده‌های مهاجران بدون اسناد هویتی، دفاع کرد. او برای دفاع از این سیاست، به آیه‌ای از انجیل استناد کرد که از آن در گذشته برای توجیه برده‌داری استفاده شده است. در این آیه گفته می‌شود: “هر کس باید از قدرت‌های حاکم فرمانبرداری کند؛‏ زیرا بدون اجازه خدا،‏ هیچ قدرتی نمی‌تواند وجود داشته باشد.” سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید هم بدون اظهار نظر مستقیم در باره سخنان سشنز گفته است “اجرای قوانین اقدامی مطابق با کتاب مقدس است.” دونالد ترامپ که خودش یک مرتجع، عقب مانده مذهبی است با بکار گیری وزرا و مسئولین مرتجع تر از خود، اکنون کودکان را هدف قرار داده است.

دنیا ترامپ را یک میلیاردر با گرایش فاشیستی میشناسد. اکنون با جداسازی کودکان از والدینشان همان سیاستهای فاشیستی را دارند اجرا میکنند که هیتلر علیه چپها و یهودیان انجام میداد. استناد به آیه های انجیل برای توجیه سیاستهای آشکارا ضد انسانی نیز بیش از آنکه این سیاستها را قابل هضم کند، مذهب و عملکرد تاریخی آن در خدمت ستمگران را یک بار دیگر جلوی چشم مردم دنیا میگذارد.

بعد التحریر: بنا به خبری که بعد از نوشتن متن فوق منتشر شد زیر فشارهای بین المللی و همچنین افکار عمومی مردم در آمریکا، دونالد ترامپ از سیاست کثیف جدا سازی کودکان عقب نشینی کرد و قبول کرد که از طرح جداسازی کودکان پناهنجویان کوتاه بیاید. این یک موفقیت نه فقط برای پناهجویان بلکه برای بشریت است که با چنین طرحهای ضد انسانی و فاشیستی ای کنار نمی آید.

انترناسیونال 769

اینرا هم بخوانید

زندگی ای که هر روزش فاجعه ای است

عزیز ساران عضو شورای شهرستان زابل در گفتگو با ایلنا گوشه ای از وضعیت فاجعه …