ترامپ: گروه هفت مصمم است از جاه‌طلبی هسته‌ای ایران جلوگیری کند

رادیو فردا، ترامپ روز شنبه ۱۹ خرداد در پی حضور در جلسات نشست سران هفت کشور صنعتی معروف به «گروه هفت» گفت که «گروه هفت مصمم است جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران را کنترل کند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای ترامپ پس از گفت‌وگوهای خود در این نشست که طی دو روز جمعه و شنبه در کبک کانادا برگزار شد اعلام کرد که با سران شش کشور صنعتی دیگر در مورد نیاز به تجارت «عادلانه و دوجانبه» و هم‌چنین راه‌های مقابله با «تهدید ایران» تبادل نظر کرده‌است.

دونالد ترامپ کشورش را از توافق اتمی با ایران، موسوم به «برجام»، خارج کرده‌است که این امر با مخالفت دیگر کشورهای طرف این توافقنامه یعنی بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین مواجه است.

ایالات متحده و کشورهای هم‌پیمان معتقدند که برنامه هسته‌ای ایران برای منطقه و جهان یک تهدید است اما بین دولت ترامپ و کشورهای متحد آمریکا در نحوه کنترل این برنامه اختلاف نظر پیش آمده‌است. جمهوری اسلامی ایران این نگرانی‌ها را «بی‌پایه» می‌داند.

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز شنبه، زودتر از موعد، نشست گروه هفت را ترک کرده و در فاصله کمی پس از آن برای دیدار و گفت‌وگو با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی رهسپار سنگاپور شود.

اینرا هم بخوانید

تجمع کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری

روز (13 خرداد) شماری از کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری مقابل ساختمان مرکزی شرکت …