ترور حسین مهدی پور معلم مبارز را شدیدا محکوم میکنیم

روز ۱۴ اردیبهشت یکی از معلمان معترض در سیستان و بلوچستان بنام حسین مهدی پور توسط باندهای ناشناسی ترور شد و بنا به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان این معلم معترض بدنبال این ترور متاسفانه جان باخته است. جان باختن این معلم را به خانواده و دوستان و بستگانش و همه مردم تسلیت میگوییم. 

حسین مهدی‌پور از معلمان مبارز در سیستان و بلوچستان بود که مدیریت کانال تلگرامی «مطالبات فرهنگیان» را که با اعتراضات معلمان در ارتباط بود، بر عهده داشت. او  پیشتر توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بود و پس از بازداشت تا مدتی خانواده او از محل بازداشت و نگهداریش بی‌خبر بودند و بعدا آزاد شد.  

تاکنون دستگاه انتظامی حکومت اسلامی درباره سوءقصد و کشته شدن این معلم و فعال حقوق فرهنگیان گزارش و توضیحی ارائه نکرده‌اند.  شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان این جنایت را شدیدا محکوم کرده  و در بیانیه خود از اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری و آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خواستار “پیگیری فوری” کشته شدن این معلم شده است. این شورا همچنین از دادستانی شهرستان دشتیاری و استان سیستان و بلوچستان خواستار “شناسایی، معرفی و مجازات” عاملان این جنایت شده است. 

همه شواهد حکایت از این دارند که عامل قتل حسین مهدی پور حکومت آدمکش اسلامی است که هر روز با اعدامها و جنایاتش جان شماری از مردم را میگیرد. با موجی از اعتراضات و گسترش مبارزه در سراسر کشور علیه حکومت منفور اسلامی باید به این جنایت ضد انسانی پاسخ داد. حکومت اسلامی یک نیروی خونخوار و ضد بشری است که زیر فشار اعتراضات مردمی به سراشیب سقوط افتاده و با ترور و دستگیری و اعدام تقلا میکند چند صباحی دیگر خود را سرپا نگه دارد. اما قطعا با نفرت و انزجار و خیزشهای گسترده تری پاسخ خواهد گرفت. . 

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ – ۵ مه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

تجمعات معلمان در تهران و چندین شهر برگزار شد. بازداشت سه معلم در تهران. تصاویر

روز١٣ اردیبهشت طبق فراخوان قبلی معلمان در چندین شهر دست به تجمعات اعتراضی زدند در …