ترکان :  وضعیت اقتصادی تنها بستر نارضایتی مردم نیست

اعتماد آنلاین،اکبر ترکان :  وضعیت اقتصادی تنها بستر نارضایتی مردم نیست/ فساد از عوامل مهم نارضایتی مردم است/ دستگاه‌هایی داریم که به هیچ‌جا پاسخگو نیستند و هیچ‌کس حریف آنان نیست


* «مخالفان سیاسی موجود در کشور هم کوششان بر این است که بر نارضایتی ها سوار شوند. بنابراین جریان های مخالف؛ چه داخلی و چه خارجی کوششان سوار شدن بر نارضایتی ها است اما آیا نارضایتی وجود دارد؟ بله نارضایتی وجود دارد اما دیگران بر این نارضایتی ها سوار می شوند. مخالفان پیچیدگی رفتارشان و  مهارتشان سوار شدن بر نارضایتی هاست و این مهارت را دارند.»

* «بستر نارضایتی وجود دارد که مخالفان از آن استفاده می کنند. بستر نارضایتی چیزی است که ما باید مدیریت کنیم و آن را از بین ببریم. بستر نارضایتی ها در حوزه سیاسی وجود دارد، در حوزه اجتماعی وجود و در حوزه اقتصادی هم وجود دارد؛ بنابراین ما باید بستر نارضایتی ها را مورد بررسی قرار دهیم و خواست های مردم را مورد توجه قرار دهیم و این موضوعات نارضایتی را مدیریت کنیم که مشکل حل شود وگرنه تا زمانی که بستر این نارضایتی ها باشد دیگرانی که نیت های درستی دارند کوشش می کنند بر این بستر نارضایتی سوار شوند.»

*  «یکی از موضوعات بسیار مهم و حساسیت برانگیز فساد است. فساد چیزی است که مردم آن را می فهمند و لمس می کنند. وقتی وارد یک دستگاهی می شوند که کاری را انجام دهند اما متوجه می شوند که اگر پول ندهند کارشان انجام نمی شود فسا را لمس می کنند. بدتر از آن وقتی می خواهند داد و شکایت خود را به جایی برسانند می بینند نمی توانند و جایی نیست که به داد آنها برسد. من قبول دارم همینطور که یک مدیر فاسد وجود دارد یک قاضی فاسد هم وجود دارد اما اثر یک قاضی فاسد برابر با یک مدیر فاسد نیست.»

*  «ما دستگاه هایی داریم که به هیچ جا پاسخگو نیستند و هیچ کسd حریف آنان نیست. یعنی اگر فردی معمولی بخواهد برود و پیگیری کند دچار زحمت می شوند و خودشان در چاله و گرفتاری می افتند! اینها زمینه های نارضایتی را درست می کند. زمینه نارضایتی فقط اقتصادی نیست. در حوزه های مختلف اجتماعی نارضایتی وجود دارد، در دستگاه هایی که به جایی پاسخگو نیستند نارضایتی وجود دارد، در شهرداری ها نارضایتی ها وجود دارد. فساد موضوع کمی نیست . نگاه به اقتصاد درست است، نگاه به گرانی درست است، نگاه به بیکاری درست است اما موضوع فساد موضوع مهم تری است.»

* «در این میان مهم نیست رقبای سیاسی چگونه پاسخ هم را می دهند» گفت: «اینکه مخالفان دولت و موافقان دولت چه می گویند اینها اصلا اهمیتی و عمقی ندارد، آن چیزی که اهمیت دارد، واقعیت است. واقعیت این است که بستر نارضایتی وجود دارد که باید این بسترها را مورد بررسی قرار دهیم و خواست های مردم را مورد توجه قرار دهیم و این موضوعات نارضایتی را مدیریت کنیم که مشکل حل شود.»

اینرا هم بخوانید

بنیاد مسکن به متقاضی “مسکن ملی”:حذف اجباری، پولت را پس بگیر و برو!

 وبسایت حکومتی رکنا:طبق گفته یک متقاضی مسکن ملی دماوند، بنیاد مسکن او را مجبور به …