ترکیه از عملیات مشترک با ایران علیه پ‌ک‌ک خبر داد

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، گفته است که کشورش همراه با ایران عملیات مشترک علیه پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان) انجام خواهد داد.

آقای سویلو به زمان یا چگونگی این عملیات اشاره‌ای نکرده است اما پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که نیروهای این کشور به مخفیگاه‌های پ‌ک‌ک در داخل خاک عراق حمله خواهند کرد.

پ‌ک‌ک یا حزب کارگران کردستان دهه‌ها است که با دولت مرکزی ترکیه درگیر است و خواهان خودمختاری برای کردهای این کشور است.

دولت ترکیه، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان را گروهی تروریستی می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی وزیر کشور ترکیه درباره تشدید تدابیر امنیتی علیه پ‌ک‌ک گفت: “کمتر از ۷۰۰ تروریست در ترکیه باقی مانده‌اند. تدابیر شدید اتخاذ شده در مرزها مانع ورود تروریست‌ها به خاک کشور شده است، به طوری که تنها ۱۲ تروریست از ژانویه امسال وارد ترکیه شده‌اند.”

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران هیچ یک از مقام‌های این کشور به اظهارات وزیر کشور ترکیه درباره عملیات مشترک با ایران علیه پ‌ک‌ک واکنش نشان نداده‌اند.

اواخر بهار گذشته هم موضوع عملیات مشترک با ایران علیه مواضع پ‌ک‌ک در عراق از سوی ترکیه مطرح شده بود اما در آن زمان سخنگوی نیروهای مسلح ایران گفت که ایران از عملیات ترکیه علیه نیروهای حزب کارگران کردستان مستقر در شمال عراق حمایت نمی‌کند.‏

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که اواخر آذر ماه به ترکیه سفر کرده بود، تاکید بر فعالیت مشترک علیه پ‌ک‌ک و پژاک را از جمله نتایج گفت‌وگوهای خود با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه عنوان کرده بود.

در آن زمان دو کشور در بیانیه‌ای گفتند دو طرف “حداکثر استفاده” را از روابط موجود می‌کنند تا با گروه‌های کرد مسلح پ‌ک‌ک و پژاک مقابله کنند.

حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) یک گروه چپگرای شبه‌نظامی مخالف جمهوری اسلامی است که حکومت ایران آن را “تروریستی” می‌داند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …