تشدید دستگیری ها را شدیدا محکوم میکنیم

– کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا ( (European trade unions confederation که ۴۵ میلیون کارگر را در ۸۹ کنفدراسیون اتحادیه ای و ۱۰ فدراسیون در ۳۹ کشور اروپا نمایندگی میکند، طی دو پیام جداگانه حمایت خود را  از نسرین جوادی کارگر بازنشسته و جعفر ابراهیمی از معلمان  زندانی اعلام کرد. در پیام این کنفدراسیون در رابطه با نسرین جوادی چنین آمده است: “نسرین جوادی این زن مدافع حقوق انسانی، در زمینه حقوق کارگری و بازنشستگان فعالیت می کند.  او در حال تحمل حکم ۵ سال حبس در زندان اوین است. نسرین با بیماری های متعددی دست و پنجه نرم می کند اما از درمان پزشکی در بیمارستان محروم شده است.  ما خواستار آزادی و مرخصی درمانی او هستیم”.

این  کنفدراسیون در پیام خود در رابطه با جعفر ابراهیمی مینویسند:” جعفر ابراهیمی معلم، مدافع حقوق بشر و بازرس کانون صنفی معلمان است. جعفر در جریان یورش به منزلش با خشونت دستگیر شد. اتهام او “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده و به بیش از ۴ سال زندان محکوم شده است. او باید فورا آزاد شود”.

– بامداد روز چهارشنبه ۲۱ تیر ریبوار عبداللهی فعال کارگری در نزدیکی “حسین‌آباد” از توابع دیواندره توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل شد. صدیق ریحانی کارگر نانوایی و یکی دیگر از فعالین کارگری در شهر سنندج است که او نیز از هفته  گذشته  توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده و اطلاعی از او در دست نیست. کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN) این آدم ربایی آشکار را محکوم کرده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط ریبوار عبداللهی و صدیق ریحانی تاکید میکند. در آستانه سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی جمهوری اسلامی در وحشت  از برآمد دوباره خیزشها آنهم در شهر سنندج که یک کانون داغ اعتراضات مردمی است، بر احضار ها و دستگیری هایش در این شهر و در کردستان شدت داده است.

– بنا بر خبرهای منتشر شده جلسه دادگاه رفیق سلیمی از فعالین  کارگری سنندج روز یکشنبه ۲۵ تیر برگزار میشود. او از هفتم آذرماه ۱۴۰۱ بازداشت شد و در زندان مرکزی سنندج زندانی است. رفیق سلیمی  در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ به دادگاه احضار شد و توسط دادستان حکومتی بنام نقی زاده به اتهام “ایجاد گروه های غیر قانونی و اقدام علیه امنیت ملی کشور” به مفسد فی الارض تفهیم اتهام شد.  تمامی اتهامات ذکر شده را رفیق سلیمی رد کرده است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی  پرونده سازی علیه فعالین کارگری و مردم معترض را شدیدا محکوم کرده و بر آزادی فوری رفیق سلیمی تاکید  دارد.

– طبق اخبار منتشر شده هاشم خواستار معلم بازنشسته و از زندانیان سیاسی در زندان وکیل آباد مشهد، از سوی دادگاە انقلاب اسلامی مشهد بە اتهام توهین بە خامنەای و تبلیغ علیە نظام با پرونده جدیدی بە ۲ سال و ۶ ماە زندان دیگر محکوم شدە است. هاشم خواستار روز ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ بازداشت و سپس در شعبه ۴ دادگاه‌ انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به ۱۶ سال زندان، ۳ سال تبعید و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید گردید.

با اتحاد و همبستگی سراسری و جهانی میتوانیم حکومت زندان و شکنجه و اعدام را عقب برانیم.

https://free-them-now.com/

۲۱ تیر ۱۴۰۲،  ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و …