عباس دریس کارگر زندانی در خطر فوری اعدام قرار دارد

عباس دریس کارگری زندانی و از بازداشت شدگان سال ۹۸  است و خطر مرگ او را تهدید میکند. او شاهد زنده کشتار وحشیانه معترضین در نیزارهای ماهشهر و به رگبار بستن معترضین در آنجا در سال ۹۸ توسط نیروهای جنایتکار حکومت بوده است. او در جریان این درگیری بهمراه برادرش محسن و شماری از معترضین دیگر ماهشهر وحشیانه تعرض قرار گرفته و دستگیر شدند.  عباس با یک پرونده سازی کاذب با اتهاماتی همچون “محاربه، اخلال در نظم و مشارکت در قتل یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو”  به اعدام محکوم گردید. اکنون دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم ظالمانه اعدام عباس را تأیید کرده است. و این بدان معناست که جمهوری اسلامی مصمم است او را اعدام کند. باید به نجات جان او شتافت. در این رابطه علی دریس فرزند بزرگ و شانزده ساله عباس دریس در نامه ای خطاب به جهانیان خواستار حمایت و پشتیبانی برای نجات جان پدرش شده است. علی دریس مینویسد:” مردم مهربان دنیا!  من علی دریس بزرگترین فرزند عباس و کفایه هستم. متاسفانه مادرم با شنیدن خبر احتمال محکوم شدن پدرم به اعدام، سکته کرد و ما را تنها گذاشت. اکنون پدرم در خطر اعدام شدن هست، من و برادرانم مهدی دوازده ساله و محمد که هشت سال دارد، می‌پرسیم آیا این دنیا آنقدر بیرحم است که نگاه کند ما پدرمان را هم از دست بدهیم؟ ما سه کودک از همه سازمانها، دولت‌ها و مردم مهربان دنیا و حتی کودکان در دنیا می‌خواهیم کمک کنند پدرم اعدام نشود. این خیلی وحشتناک است، کمک کنید پدرم به خانه برگردد. علی دریس ١٦ ساله”. ما موظفیم به تقاضای این کودک پاسخ دهیم. بیایید فعالانه صدای عباس دریس و خانواده اش در سطح جهان شویم.

بعد ا زاین نامه علی دریس از اینکه نامه  او پخش و صدایش شنیده شد،  ابراز تشکر میکند و از وضع خودش و خانواده اش میگوید. از این میگوید که بخاطر نیاز  خانواده ناگزیر در کلاس یازده تحصیل را رها کرده و دو برادر کوچکترش نیز نتوانسته اند به مدرسه بروند  و مادر بزرگش نیز پیر و نابینا است. او مینویسد که  یکسال است  به سر خاک مادرشان نرفته اند بخاطر اینکه مادرشان در اهواز به خاک سپرده شده است و به ملاقات پدرشان نیز نرفته اند. چون پدر قبول نکرده و گفته که اینجا جای خوبی نیست. نامه های علی دریس و سرنوشت خانواده عباس دریس یک تراژدی آشکار و گوشه ای از جنایات وحشیانه حکومت اسلامی در حق مردم این کشور است. با تمام قوا به نجات جان عباس دریس بشتابیم. عباس دریس حلقه اتصال خیزش آبان ۹۸ به انقلاب زن زندگی آزادی است. در سطح سراسری و با کارزاری قدرتمند جلوی این جنایت را باید گرفت.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی سیاسی از تمام اتحادیه های کارگری و نهادهای انساندوست در سطح جهان انتظار دارد که وسیعا از این کارزار حمایت کنند و بر جمهوری اسلامی فشار بیاورند تا عباس دریس بدون قید و شرط آزاد شود.

گفتنی است که در سال گذشته در جریان جنبش کفالت زندانیان سیاسی از سوی شخصیت های سیاسی جهانی، لوکاس هامر عضو پارلمان اتریش کفالت عباس دریس را برعهد ه گرفته بود. کمپین برای آزادی کارگران زندانی تلاش کرد که با تایید حکم اعدام دریس خبر آنرا به تمامی نهادهای کارگری و انساندوست برساند. از جمله طی نامه ای لوکاس هامر وکیل سیاسی او را مطلع ساخت.  در اعتراض به تایید حکم اعدام عباس دریس، لوکاس هامر با نصب عکس عباس دریس بر در سفارت جمهوری اسلامی در اتریش و بدست گرفتن عکس او،  بر لغو حکم اعدام این کارگر زندانی تاکید کرد. کمپین برای آزادی کارگران زندانی تلاش میکند این کارزار را با قدرت در سطح جهان به جلو ببرد. عباریس دریس و همه زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳

shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …