تشکیل «ستاد عفاف و حجاب» در درمانگاه‌های شهرداری تهران؛ برخورد با دانشجویان به «شورای هادی» سپرده شد

در ادامه تشدید برخورد با زنان به دلیل تن ندادن به حجاب اجباری، شهرداری تهران از تشکیل «ستادهای عفاف و حجاب» در درمانگاه‌های وابسته به خود خبر داد. همزمان رئیس دانشگاه علامه نیز گفت که این دانشگاه اقدام به تشکیل «شورای هادی» برای «هدایت و برخورد با دانشجویان بی‌حجاب» کرده است.

پس از تاکید شهردار تهران بر برخورد «ایجابی سنگین» در هفتاد ایستگاه مترو با زنانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند، روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه جلسه «شورای حجاب و عفاف» شرکت شهر سالم، وابسته به شهرداری تهران، نیز با دستور کار مرتبط با اعمال حجاب اجباری تشکیل شد و اعضای این شورا تصویب کردند که «ستادهای عفاف و حجاب» در درمانگاه‌های شهرداری تشکیل شود.

بر اساس این مصوبه، اعضای «ستادهای عفاف و حجاب درمانگاه‌ها» متشکل از «رئیس و مدیر داخلی درمانگاه و یک نفر دارای وجاهت لازم» خواهند بود و از این پس، بیماران و همراهان‌شان را درباره حجاب مورد «امر به معروف و نهی از منکر» قرار می‌دهند.

این شورا عنوان کرد که برخورد «ستادهای عفاف و حجاب درمانگاه‌های تهران» با زنانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند «بدون قوه قهریه و در حد تذکر لسانی» است و «تذکر حجاب» به زنان در این درمانگاه‌ها برای «تاثیرگذاری» بیشتر باید «توسط یک فرد معقول و دارای پوشش معمول» انجام شود.

«شورای حجاب و عفاف» شرکت شهر سالم همچنین تاکید کرد که گزارش‌های مربوط به وضعیت حجاب در درمانگاه‌های پایتخت نیز باید به دبیرخانه این شورا ارسال شود.

از سوی دیگر به دنبال تشدید برخورد حراست و کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌های مختلف با دانشجویانی که از رعایت حجاب اجباری سرباز می‌زنند، عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، از «تشکیل شورای هادی برای مقابله با بی‌حجابی دانشجویان» خبر داد و گفت: «این شورا مسئولیت دارد در دانشکده‌های مختلف دانشجویانی را که حجاب را رعایت نمی‌کنند، شناسایی کرده و آنها را هدایت کند.»

رئیس دانشگاه علامه همچنین تن ندادن زنان به حجاب اجباری را ناشی از «تاثیر برنامه‌های شبکه‌های معاند و جاسوسی» دانست و افزود: «ممانعت از ورود دانشجویانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند به دانشگاه‌ها» بر اساس «مصوبه وزارت علوم» انجام می‌شود.

معتمدی افزود که اگر دانشجویان تحت تاثیر گفته‌های اعضای «شورای هادی» متقاعد به رعایت حجاب نشوند، «قانون دانشگاه اجازه بی‌حجابی را نمی‌دهد و این دانشجویان ملزم خواهند شد که این قانون را رعایت کنند».

رئیس دانشگاه علامه به تعلیق و اخراج دانشجویان در صورت تن ندادن به حجاب اجباری نیز اشاره کرد و افزود: «در مورد دانشجویانی که اصرار به بی‌حجابی داشته باشند، قطع ارائه خدمات آموزشی مرحله آخر واکنش دانشگاه خواهد بود.»

با گسترش سرباز زدن زنان از رعایت «حجاب اجباری» در پی اعتراضات اخیر دستگاه‌های حکومتی در ایران از اسفند ماه گذشته موجی از برخورد با زنان، پلمب واحدهای صنفی، تجاری و اقامتی و محرومیت «زنان بی‌حجاب» از خدمات عمومی را به اجرا گذاشته‌اند.از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

دفتر صدا و سیمای رژیم در جمهوری آذربایجان بسته شد!

​ایسنا به نقل از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته:”دفتر صدا …