اثرات تحریم ایران بر اقتصاد رژیم اسد

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث ضربه زدن به برخی از متحدان نزدیک جمهوری اسلامی از جمله سوریه شده است.

بر اساس این گزارش، پس از اینکه انتقال نفت ایران به این کشور جنگ‌زده پایان یافت صف‌های طویلی از خودروها در پمپ بنزین‌های دمشق تشکیل شده است.

مصطفی حموریه، رئیس شرکت توزیع سوخت سوریه، به شبکه تلویزیونی الاخباریه گفته که این کشور روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت مصرف می‌کند که ۲۴ هزار بشکه آن تولید داخل است.

بلومبرگ می‌گوید که سوریه ماهانه دو تا سه میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌کرد ولی از اکتبر پارسال و به دلیل تحریم‌های آمریکا این واردات متوقف شده است.

حموریه گفته است که «جنگ اقتصادی گسترده‌ای علیه سوریه جریان دارد».حکومت سوریه برای مقابله با کمبود سوخت در این کشور، سهمیه هر خودرو را ۲۰ لیتر برای دو روز تعیین کرده است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران خارج شد و دو دور تحریم‌های شدید در امور بانکی، انرژی و کشتیرانی علیه تهران وضع کرده است.

واشینگتن می‌گوید که هدف از این تحریم‌ها، تغییر رفتار ایران در منطقه و مذاکره مجدد با تهران برای دستیابی به توافقی بهتر در زمینه‌های هسته‌ای، موشکی و نقش ایران در خاورمیانه است.

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …