تشکیل صندوق اعتصاب گامی مهم در ادامه حرکت رانندگان

اطلاعیه شماره ١١:

دو هفته از اعتصاب رانندگان کامیون میگذرد. این اعتصاب تا هم اکنون به ٢٨٢ شهر رسیده است. مثل هر اعتصاب ادامه داری، یک معضل اساسی بسیاری از رانندگان کامیون برای ادامه اعتصاب تامین هزینه های زندگی شان است. رانندگان کامیون برای مقابله با این مشکل به تشکیل صندوق همبستگی مالی در شهرهای مختلف فراخوان داده اند. صندوق همبستگی مالی صندوق اعتصاب رانندگان کامیون است و یک سنت شناخته شده  در اعتصابات کارگری است. رانندگان کامیون با اعلام این صندوق عزم خود را برای ادامه اعتصابشان نشان میدهند. در متن این فراخوان چنین آمده است:

“دوستان و همکاران عزیز و گرامی، برخی از همکارانمان مشکلات مالی برای حل برخی موضوعات یومیه شان دارند، برای حفظ یکپارچگی و اتحادمان در اعتصاب، درخواست داریم، در هرشهر و محله همکاران عزیز یک صندوق تشکیل بدهند و هر کدام مبلغی را در صندوق بگذارند تا بتوان از این صندوق مشکلات دوستان و همکارانی را که معضل دارند حل کرد و به این صورت صفوف و همبستگی اعتصاب را حفظ کنیم”.

رانندگان کامیون با فراخوان تشکیل این صندوق ها در شهرهای مختلف عزم جزم خود را برای ادامه اعتصابشان نشان میدهند. تشکیل صندوقهای همبستگی مالی گام مهمی در سازمانیابی اعتصابات کارگری است که در مقابل کل جامعه راه قرار میدهد.

ایجاد صندوق های همبستگی مالی که همان صندوق های اعتصابات کارگری است شکلی از همبستگی مبارزاتی با رانندگان اعتصابی است و باید آنرا تقویت کرد. فراخوان ایجاد این صندوقها همچنین تشکیل “شوراهای هماهنگی اعتصاب” پیشرویهایی مهم در سازمانیابی اعتصابات کارگری و سراسری است. حزب کمونیست کارگری ازاین اقدام پیشرو رانندگان کامیون حمایت کرده و همگان را به کمک به این صندوق ها و همبستگی مبارزاتی با رانندگان اعتصابی فرا میخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ مهر ۱۳۹۷، ٤ اکتبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …