تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد

درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید

روز دهم دی ماه بازنشستگان تامین اجتماعی در یکی دیگر از یکشنبه های اعتراضی در شهرهای اهواز، شوش، اراک و کرمانشاه تجمع و اعتراض کردند. در شوش بازنشستگان از هفت تپه و کرخه و شوش در کنار هم تجمع داشتند و شعار میدادند:”دشمن سفره ما تورمه، دست دولت توی جیب مردمه”، “فقر فساد گرونی، چایی زعفرانی”، “سفره ما خالیه، چایی دبش عالیه”، و “تورم اسفبار حاکم شده تو بازار”.  

در اهواز بازنشستگان تامین اجتماعی در میدان کارگر روبروی سازمان تامین اجتماعی تجمع داشتند و  با راهپیمایی و شعار “معیشت منزلت حق مسلم ماست” فضای پر شوری از اعتراض را شکل دادند.  شعارهای دیگر این  بارنشستگان عبارتند بودند از:”تامین پر درآمد چه بر سر تو آمد”،”کو مهار تورم، دروغ نگین به مردم”، “حاصل کار دولت، غارت جیب ملت”.

در کرمانشاه بازنشستگان کشوری نیز همراه با بازنشستگان تامین اجتماعی در تجمع حضور داشتند. بازنشستگان شعار میدادند: “دولت سرمایه دار علیه نیروی کار”، درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید”، “اینهمه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی”،. یک شعار جالب بازنشستگان در این روز در کرمانشاه در همبستگی با مبارزات کارگران فولاد اهواز این کانون داغ اعتراضات کارگری بود و شعار میدادند: “کارگر فولادی تو نور چشم مایی”، “فولادی نوردی حمایتت میکنیم.

در این تجمع بازنشستگان سخنرانی های پر شوری داشتند . دراین سخنرانی ها بازنشستگان پیرامون شرایط فاجعه بار معیشتی شان،  اختلاسها و دزدی ها صحبت کرده و بر تداوم اعتراضاتشان تاکید داشتند.

در این روز بازنشستگان فولاد نیز در اصفهان و ساری تجمع داشتند. در اصفهان جمعیت قابل توجهی شرکت داشتند و با  راهپیمایی و فریاد شعارهایشان صدای اعتراضشان را بلند کردند. بازنشستگان شعار میدادند: “کشور پردرآمد چه بر سر تو آمد”، ” دشمن بازنشسته، دولت ورشکسته”، و “فریاد  فریاد از اینهمه بیداد”.

 اعتراض بازنشستگان  به تبعیض، فقر و نداری،  به فساد، دزدی و غارت و  وضعیت بد و نامساعد معیشتی شان است. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق های بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای آنان است که سراسری است و بازتابش را در شعارهای اعتراضی شان مشاهده میکنیم. بازنشستگان صدای رسای اعتراض همه مردم هستند. از مبارزات و خواستهایشان وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ دی  ۱۴۰۲،  ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳

تصاویر دیگری از تجمع و راهپیمائی اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی در اهواز

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …