تظاهرات بیش از صدهزار نفر در آلمان علیه “راست‌گرایی افراطی”

روز شنبه ده‌ها هزار نفر در شهرهای مختلف آلمان به خیابان‌ها آمدند و علیه راست‌گرایی افراطی دست به تظاهرات زدند. شهروندان به نشست مخفیانه حزب دست راستی “آلترناتیو برای آلمان” و نئونازی‌ها برای اخراج مهاجران معترض هستند.

روز شنبه ده‌ها هزار نفر در شهرهای مختلف آلمان به خیابان‌ها آمدند و علیه راست‌گرایی افراطی دست به تظاهرات زدند. شهروندان به نشست مخفیانه حزب دست راستی “آلترناتیو برای آلمان” و نئونازی‌ها برای اخراج مهاجران معترض هستند.

طی روزهای اخیر شهروندان آلمانی در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به نشست مخفیانه حزب دست راستی “آلترناتیو برای آلمان” (AfD) و نئونازی‌ها برای اخراج مهاجران، دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند.

به گفته پلیس تعداد تظاهرکنندگان روز شنبه ۲۰ ژانویه (۳۰ دی)، در شهرهای مختلف از جمله در فرانکفورت، کاسل، کارلسروهه و هانوفر بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

بنا به اعلام پلیس فدرال، تنها در شهرهای فرانکفورت و هانوفر حدود ۳۵ هزار نفر با شعار “دفاع از دموکراسی” به خیابان‌ها آمدند. پلیس پیش از برگزاری این تجمع پیش‌بینی کردە بود کە حدود ۷ هزار نفر در آن شرکت خواهند کرد.

در شهر کاسل واقع در ایالت هسن نیز پلیس فدرال از “تظاهرات حدود ۱۲ هزار شهروند” خبر داد.شهر کارلسروهه نیز شاهد “تجمع ۲۰ هزار نفری شهروندان” در اعتراض به راست‌گرایی افراطی بوده است.مقام‌های پلیس می‌گویند که این تظاهرات به صورت آرام و مسالمت‌آمیز برگزار شده است.

نشست مخفیانه اعضای “آلترناتیو برای آلمان”

روز شنبه ۲۵ نوامبر ۲۰۲۳ هتل ییلاقی “آدلون” در شهر کوچک پتسدام، واقع در ۳۰ کیلومتری برلین میزبان نشستی بود که چهره‌های شناخته‌شده راست افراطی آلمان و اتریش در آن شرکت داشتند.

علاوه بر این چهره‌ها اما اعضای حزب آلترناتیو برای آلمان، از جمله رولند هارت‌ویگ مشاور شخصی آلیس وایدل، رهبر این حزب و چندین نفر از نمایندگان این حزب در مجلس آلمان (بوندس‌تاگ) که نقش تعیین‌کننده‌ای در این حزب دارند نیز در پوتسدام بودند.

این نشست کاملا محرمانه بوده و قرار و مدارهای آن تنها از طریق نامه‌نگاری کتبی انجام شده است. کپی این نامه‌ها اما در اختیار یک رسانه تحقیقی به نام “کورکتیو” قرار گرفته است. یک گزارشگر با دوربین مخفی نیز در محل برگزاری نشست حضور داشته است.

این نشست که به نشست پوتسدام معروف شده، توسط گروه تحقیقاتی “کورکتیو” افشا شده است. در گزارش مفصل این گروه که روز ۱۰ ژانویه منتشر شده آمده است که شرکت‌کنندگان این نشست خواهان اخراج یا اصطلاحا “مهاجرت مجدد” از آلمان حتی کسانی شده‌اند که تابعیت آلمان را گرفته‌اند اما به زعم آنها در این جامعه ادغام نشده‌اند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان یک روز بعدتر در واکنش بە این افشاگری در شبکه اکس خود نوشت: «به کسی اجازه نخواهیم داد که “ما” را در کشورمان بر اساس داشتن یا نداشتن سابقه مهاجرت متمایز کند. ما از همه حفاظت می‌کنیم. مستقل از این که تبار و رنگ پوستشان چیست و این که چقدر افراد متعصب با فانتزی “شبیه‌سازی فرهنگی” از وجود آن‌ها ناراحتند.»

از بسیاری از شهرهای مختلف آلمان خبر می‌رسد که برنامه‌ریزی برای ادامه برپایی این‌گونه تجمع‌ها علیه راست‌گرایی افراطی در این کشور در جریان است.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …