تظاهرات خیابانی در مناطقی از تهران و مراکز ۶ استان دیگر

دست‌کم شش منطقه در تهران، و شهرهای مرکزی ۶ استان دیگر شامل کرج، سنندج، اصفهان، مشهد، بندرعباس، و اهواز، همچنین شهر بابل در استان مازندران و شمار دیگری از شهرهای ایران با گذشت یکصد روز از آغاز اعتراضات سراسری شامگاه شنبه سوم دی ماه باردیگر شاهد اعتراضات خیابانی علیه جمهوری اسلامی بودند.

جمعی از مردم معترض شامگاه شنبه سوم دی ماه در هفت حوض نارمک در شرق تهران با شعارهای ضد حکومتی از جمله «خامنه‌ای ضحاک می‌کشمت زیر خاک» و «رهبر مسلمینه، نوکر روس و چینه» به خیابان آمدند.

در محدوده چهار راه ولیعصر و اطراف تئاتر شهر نیز جمعی از مردم تهران شامگاه شنبه به سوی میدان انقلاب اقدام به برگزاری راهپیمایی سکوت کردند.

جمعی از ساکنان شهرک چیتگر در غرب تهران شنبه شب با برپایی تجمع در این شهر و به سردادن شعارهای ضد حکومتی از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» و «ما فدای این آب و خاک هستیم، بمبم بزنین همین‌جا هستیم» سردادند.

مناطق جردن در شمال، بلوار فردوس در غرب تهران نیز شامگاه شنبه شاهد ادامه اعتراضات شبانه بود و معترضان در شعارهای شبانه خود از جمله فریاد «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» سردادند.

معترضان در تهرانپارس واقع در شرق تهران نیز در شعارهای شبانه خود از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی شعارهای «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» را سردادند.

مناطق مناطق گلشهر، گوهردشت و فردیس کرج نیز شامگاه شنبه سوم دی ماه در یکصدمین شب اعتراضات سراسری صحنه تظاهرات خیابانی جمعی از مردم بود.

در گلشهر کرج که با وجود بارش برف و سرما، گسترده‌ترین اعتراضات شبانه در میان مناطق مختلف کرج شنبه شب در آن برگزار شد، معترضان شعار «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» و«توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «امسال میده کشته سپاه، مرگ بر کل نظام» سردادند.

معترضان در گلشهر همچنین با سردادن شعارهایی چون شعار «قاضی‌هامون قاتلن، کل نظام فاسدن» به اقدام قوه قضائیه جمهوری در اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد و همچنین صدور حکم اعدام برای تعدادی از معترضان بازداشت شده اعتراض کردند.

معترضان در چند منطقه از مشهد، زادگاه علی خامنه‌ای، از جمله بلوار امام رضای این شهر اقدام به اعتراضات خیابانی و شعارهایی چون «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مجید ما رو بردن، جنازه‌اش رو آوردن» سردادند.

در اصفهان هم جمعی از مردم شامگاه شنبه در یکصدمین شب اعتراضات سراسری به خیابان آمده و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و همچنین شعار «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم» سردادند.

شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان هم شامگاه شنبه صحنه اعتراضات خیابانی جمعی از مردم با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» بود. نیروهای امنیتی برای سرکوب اعتراضات خیابانی شنبه شب بندرعباس اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور کردند.

RadioFarda

اینرا هم بخوانید

روایت ایلنا از اخراج١٠٠ کارگر پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: چند روز پیش …