تظاهرات و تجمع بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه مقابل استانداری اهواز- کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد

روز شنبه هفدهم مهرماه کارگران نیشکر هفت تپه در دوازدهمین روز اعتراض خود بنا بر تصمیمی که در مجمع عمومی خود گرفته بودند در مقابل استانداری اهواز تجمع کردند. برای این تجمع کارناوالی از اتوبوس و اتومبیلهای شخصی به راه افتاده بود و جمعیت بزرگی از کارگران از این طریق خود را به اهواز رساندند. در مسیر راه کارگران با زدن شیپور و بوق زدن و فریاد و سرود حرکت میکردند. پس از رسیدن کارگران به اهواز آنها با شعار “کارگر می میرد، ذلت نمیپذیرد” خود را به محل استانداری رساندند. در این تجمع ابراهیم عباسی خواست کارگران را اعلام کرد و گفت که باید استاندار به جمع آنها بیاید و پاسخگو شود. او گفت که ما انقدر اینجا فریاد میزنیم تا گوش های کرشان صدای ما را بشنود و بعد جمعیت با شعارهای مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر، خوزستان بیچاره مسئول خوب ندارد اعتراضشان را فریاد زدند. در این روز کارگران نیشکر هفت تپه با کف زدن و سردادن شعارهایشان و با زدن زدن شیپور و فریاد “هفت تپه، هفت تپه” صحنه های با شکوهی از اعتراض را آفریدند. کارگران مردم را به حمایت فرا میخواندند و مردم نیز به اشکال مختلف همراهی و سمپاتی خود را به کارگران هفت تپه ابراز میکردند. این تجمع در اعتراض به عدم تعیین تکلیف مدیریت و مالیکت شرکت و برای پیگیری خواستهای کارگران برپا شد. کارگران شعار میدادند:” ” دولت انقلابی!فقط شعار خالی!”.

کارگران خطاب به مقامات مسئول میگویند:”مسئولان شهرستان و استان به گوش باشید. هفت تپه را از بلاتکلیفی در بیاورید و گرنه کارگرن خط قرمزها را رد خواهند کرد”.

این اعتراض ساعتی ادامه پیدا کرد و کارگران از استانداری جوابی نگرفتند و با تاکید بر ادامه مبارزه و با خشم به تجمع امروز خود پایان دادند.

اهم مطالبات این دوره کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از: تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت و شفاف سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت به دولت-بانک، پرداخت فوری حقوق های معوقه و سایر مطالبات عرفی و قانونی، تسریع در انجام عملیات کشت و اُورهال-تعمیر کارخانه، بازگشت به کار اخراجی های مطالبه گر، تمدید قرارداد فصلی ها، اعلام و اجرای حکم صادر شده علیه اسدبیگی-رستمی در پرونده اختلاس و -مختومه شدن پرونده خانم فرزانه زیلابی (وکیل کارگران). کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به مطالبات خود به اعتصاب و تجمعات و اعتراضات خود ادامه میدهند. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری است و از خواستها و مبارزات این کارگران باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ۹ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …