تعرفه 10 درصدی آمریکا بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی

در راستای تشدید فشار بر چین برای دستیابی به توافق تجاری پنجشنبه ۱۰ مرداد اعلام کرد که از اوایل ماه آینده میلادی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از این کشور تعرفه ۱۰ درصدی وضع می‌کند.

به گزارش رویترز، تعرفه این کالاهای وارداتی از چین قبلا افزایش نیافته بود. رئیس جمهوری آمریکا پیشتر بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۲۵ درصدی وضع کرده بود.

چین نیز در مقابل این اقدام دونالد ترامپ، بر ۱۱۰ میلیارد کالاهای وارداتی از امریکا تعرفه وضع کرده است.

دونالد ترامپ در توئیتی نوشته است که این تعرفه ها در جریان دور تازه گفت‌وگوها با چین در اول سپتامبر اضافه خواهد شد.

رویترز می‌گوید، خبر اعمال تعرفه تازه بر کالاهای چینی یک روز پس از پایان مذاکرات تجاری دو کشور اعلام شد.دوازدهمین دور مذاکرات تجاری آمریکا و چین روز چهارشنبه در شانگهای چین به پایان رسید و کاخ سفید این مذاکرات را «سازنده» خوانده است.

رویترز می‌گوید، در حالی مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا در شانگهای به پایان رسید که نشانه‌ای از دست‌یابی به توافق تجاری بین پکن و واشینگتن در دست نیست، تنها قرار است دور بعدی این مذاکرات در ۱۰ شهریور (اول سپتامبر) در واشینگتن از سر گرفته شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز پنجشنبه گفته است، فکر می‌کنم، رئیس جمهوری شی جین پینگ خواهان دستیابی به توافق است، اما رک و پوست کنده ، او به اندازه کافی سریع پیش نمی‌رود.

دونالد ترامپ در پاسخ به این پرسش خبرنگاران درباره تأثیر اعمال تعرفه بر کالاهای بر بازارهای مالی ، به خبرنگاران گفت: من به هیچ وجه نگران این موضوع نیستم.

وی تاکید کرده است که افزایش یا کاهش تعرفه ها بر واردات کالاهای چینی براساس اقدامات این کشور تعیین خواهد شد.

دولت دونالد ترامپ تلاش کرده که چین را به پذیرش تغییرات مهمی در سیاست‌های تجاری وادار کند که به ادعای او در دهه‌های اخیر به ضرر آمریکا بوده است.

دونالد ترامپ ماه گذشته نیز تهدید کرد اگر اختلافات تجاری دو کشور حل نشود ۳۰۰ میلیارد دیگر از کالاهای چینی را که در واقع تمامی کالاهایی است که شرکت‌های آمریکایی از چین وارد می‌کنند، مشمول تعرفه خواهد کرد.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ معتقد است که جنگ تعرفه به در حال لطمه زدن به چین است و تاثیری بر آمریکا ندارند.

بر اساس آمارهای رسمی آمریکا، در کل سال ۲۰۱۸ تجارت دوجانبه دو کشور بیش از ۴۱۹ میلیارد دلار به نفع چین بود. آمریکا تنها ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات به چین داشت در حالی که چین بیش از ۵۳۹ میلیارد دلار صادرات به آمریکا انجام داده بود.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …