تفاهم ایران و آژانس برای نصب تجهیزات نظارت بر برنامه اتمی

وب سایت انتخاب به نقل از روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» نوشت: «بر اساس گفته سه منبع نزدیک به مذاکرات، سفر گروسی به ایران پس از تفاهمی که میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاصل شده، انجام می گیرد. بر مبنای این تفاهم، تهران به آژانس اجازه نصب مجدد تجهیزات نظارت بر فعالیت های هسته ای کشور را خواهد داد و همکاری با تحقیقات درباره مواد هسته‌ای پیدا شده در ایران را از سر خواهد گرفت.»

سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتر خود اعلام کرد رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بعدازظهر شنبه به ایران می رود و با رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران دیدار می کند. وی افزود دو طرف، همچنین بیانیه مشترکی را نیز صادر خواهند کرد.آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه ای اعلام کرد که این دیدار روز یکشنبه برگزار می شود و آقای گروسی عصر یکشنبه هنگام بازگشت به وین، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کند.

در صورتی که ایران رعایت شرایط توافق شده را رعایت کند، ایالات متحده، فرانسه ، بریتانیا و آلمان احتمالاً در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه آغاز می شود، بحث های مربوط به صدور قطع نامه برای محکوم کردن ایران را به تعویق خواهند انداخت. رئیس جمهور ایران پیش از این گفته بود که چنین فشاری می تواند برنامه تهران برای از سرگیری مذاکرات در احیای برجام را که یک هدف مهم سیاست خارجی دولت بایدن محسوب می شود، به تعویق بیندازد.

گروسی و مقامات ایرانی به طور همزمان در مذاکراتی با واسطه گری روسیه به منظور فراهم کردن مقدمات سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و همچنین تنظیم تعهداتی که ایران در این دیدار می پذیرد، شرکت کردند. این گفت‌وگوها تا اواخر شب جمعه ادامه داشته و تا عصر روز شنبه نیز همچنان در حال انجام بوده است.

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …