تفکیک قوای سه گانه در غارت”بیت المال”

 

“دولت تمام حسابهایش را روشن میکند، قوه قضائیه نیز روشن کند.”

حسن روحانی

دعوا بین صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و حسن روحانی رئیس قوه مجریه بالا گرفته است. موضوع مورد کشمکش دزدیهای طرفین است. از جمله موارد مورد بحث  اینست که دزدیهای میلیارد دلاری بابک زنجانی به جیب کی رفته است. لاریجانی مدعی است بابک زنجانی “میلیاردها تومان به انتخابات رئیس جمهور کمک کرده است” و در مقابل روحانی میگوید از ابتدا باید بابک زنجانی در اختیار وزارت اطلاعات قرار میگرفت تا معلوم میشد حدود ۲.۷ میلیارد دلار به یغما رفته بوسیله بابک زنجانی “چگونه در اختیار یک فرد قرار گرفته و این اموال الان کجاست؟” در همین رابطه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای اعلام میکند:

“هیچ یک از اقدامات بابک زنجانی و همدستانش از مسیرهای قانونی و رسمی انجام نشده و تمامی اقدامات وی به صورت «متقلبانه، غیر رسمی، زیر زمینی و مخفیانه» انجام پذیرفته به نحوی که نه تنها در داخل کشور با شبکه های فاسد و سرشاخه های آن هماهنگ بوده که در خارج نیز صرفاً از ارتباطات غیر شفاف و شبکه های فساد مالی بهره می جسته است.
… شاید به همین دلیل است که هیچ گاه از وزارت امور خارجه خواسته نشده است که رأساً وارد پیگیری موضوع شود …”

جنجال کمدی تراژیکی است. “سر شاخه های شبکه های فاسد” بر سر چگونگی دزدیها و نقش و سهم هر یک از سه قوه در غارت اموال مردم بجان یکدیگر افتاده اند. این اصل تفکیک قوای سه گانه به شیوه جمهوری اسلامی است! تفکیک میان دزدیها و سهم  ویژه هر یک از شبکه های فاسد حکومت از اموال عمومی.

اما مردم دراین کشاکش میان غارتگران اموالشان بیطرف هستند. مردم با کل نظام جمهوری اسلامی با قوای سه گانه اش و با جناحهای مختلف و باندهای مافیائی و شبکه های مالی فاسدش طرفند. کل این نظام از بیت رهبری تا امام جمعه ها و از خانواده رفسنجانی تا امپراتوری مالی- نظامی سپاه و بسیج یک دستگاه بهم تنیده شده غارت و چپاول است. این غده سرطانی را باید از ریشه بر کند.

   حمید تقوائی

5 ژانویه 17

 

اینرا هم بخوانید

روز جهانی کارگر روز حقیقت است– حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …