تلاش آمریکا برای مصادره چهار نفت‌کشی که به ونزوئلا می‌روند؛

دادستانی فدرال آمریکا با مراجعه به دادگاه ناحیه واشنگتن خواستار صدور دستور قضایی برای توقیف یک کشتی حامل گازوئیل شده و گفته است که این کشتی از ایران به مقصد ونزوئلا در حرکت است.

به گفته دادستانی، این نفتکش‌ها با پرچم لیبریا این محموله را به مقصد ونزوئلا حمل می کند.

در متن شکایت دادستانی آمده است که یک تاجر ایرانی به نام محمود مدنی پور با استفاده از شرکت هایی در امارات متحده عربی، با تعویض مدارک بارگیری به منظور تغییر منشا محموله گازوئیل و انتقال کشتی به کشتی در دریا، در صدد است تا تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا را دور بزند و این محموله را به ونزوئلا برساند.

بحران طولانی مدت اقتصادی ونزوئلا و تحریم های ایالات متحده باعث کمبود اقلام اساسی در آن کشور شده است. پیش از این هم گزارش هایی منتشر شده بود حاکی از اینکه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا که روابط نزدیکی با حکومت ایران دارد، مقادیری مواد سوختی از ایران خریداری کرده و در برابر آن طلا به ایران تحویل داده است.

ایالات متحده با متهم کردن دولت نیکلاس مادورو به نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات مردمی و تخطی از قوانین ونزوئلا، آن کشور را هدف تحریم هایی قرار داده است. آقای مادور نیز متقابلا توطئه آمریکا را عامل بحران اقتصادی و سیاسی کشورش می داند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …