تلاش برای جلوگیری از اعتراض رانندگان شرکت واحد تهران

بر اساس تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی و کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، شمار قابل توجهی از رانندگان اتوبوس با روشن کردن چراغ‌ها و کاهش سرعت اتوبوس به ۳۰ کیلومتر از صبح روز شنبه به این اعتراض پیوستند.

مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با نگه داشتن برخی رانندگان اتوبوس در توقفگاه‌ها و ممانعت از کار کردن آنها سعی کردند تا در اعتراض سراسری رانندگان اتوبوس در تهران اختلال ایجاد کنند.

بر اساس فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در روز جمعه، ۱۷ دی، قرار بود که رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران روز شنبه با «روشن کردن چراغ و کاهش سرعت» ضمن جابه‌جایی مسافران، اعتراض خود را به تعیین حداقل دستمزد در سال جاری و سال آینده و طرح طبقه‌بندی مشاغل نشان دهند.

اما، به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد، حراست و مدیریت شرکت واحد برای ممانعت از گسترش اعتراض‌ها از خروج رانندگانی که نقش محوری در اعتراضات دارند، به‌ویژه در خطوط بی‌آرتی با توجه به نقش آن‌ها در سیستم حمل و نقل عمومی ممانعت کرده و آن‌ها را در توقفگاه‌ها نگه داشته‌اند.بنا بر گزارش‌ها، هفته گذشته نیز ده‌ها تن از رانندگان و کارگران شرکت واحد به پلیس امنیت احضار شده بودند. از احضارشدگان خواسته شده بود در اعتراض صنفی روز شنبه مشارکت نکنند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …