تلگرام هراسی حکومت از چیست؟

آملی لاریجانی، رئیس قوه قضایه جمهوری اسلامی، مسدودسازی «تلگرام» را در راستای “احقاق حقوق مردم” ایران دانسته است. این توضیح آنچنان رسوا و مضحک و در عین حال گستاخانه است که صرف برزبان آوردن آن وضعیت نزار آنها را نیز که به هذیان گویی افتاده اند بروشنی بیان میکند.  چه کسی است که نداند در فرهنگ لغت جمهوری اسلامی “حقوق مردم” همان منافع مشتی انگل دزد و مفتخور حاکم است که با اینکه مردم با صدای بلند رای به رفتنشان داده اند می خواهند با زور و سرکوب بر سرکار باقی بمانند؟

لاریجانی و دیگر سردمداران رژیم همه بخوبی می دانند که مسئله تلگرام بر سر مسدود سازی “اقدامات مجرمانه” و یا “کلاهبرداری” عده ای نیست. بلکه بر عکس،  پرده برداری تلگرام از جانیان و شیادان و دزدان حکومتی است.  جمهوری اسلامی از تلگرام می ترسد چرا که در ثانیه ای جنایات جمهوری اسلامی  علیه مردم در آن بر ملا می شود. حاکمان اسلامی از تلگرام وحشت دارند چرا که با استفاده از این مدیای اجتماعی دزدی های سران و عوامل رژیم در معرض دید چهل میلیون قرار می گیرد. جمهوری اسلامی از تلگرام هراس دارد چرا که مردم از طریق آن قول و قرار اعتراض و اتحاد و مبارزه علیه رژیم می گذارند. تلگرام برای حکومت اسلامی هراسناک است چرا که فعالین کارگری و مدنی از طریق آن در گوشه و کنار کشوربهم وصل می شوند. در تلگرام همجنسگرایان آزادانه تر حق و حقوق انسانی خود را طلب می کنند. بی خدایان امکان ابراز وجود پیدا می کنند.  تلگرام محل همفکری های فعالین کارگری، مدافعین حقوق زن و کودک و طرفداران محیط زیست برای ساختن یک جامعه بهتر است. بطور واقعی همه این فعالیتهای انسانی از نظر حاکمین مرتجع و ضد مردمی، افداماتی مجرمانه است.

در مملکتی که رادیو تلویزیون و رسانه اش بنگاه خرافه پراکنی و جهل و چرندیات و دروغ است، در کشوری که که مردم در آن حق آزادی بیان ندارند و مداوما بخاطر طلب خواستهایشان و طرح نظرات و مطالباتشان تحت پیگرد و بازداشت قرار می گیرند و یا از جانشان مایه می گذارند، کانال تلگرام امکانی را فراهم آورده است تا مردم  سد سرکوب و سانسور را پشت سر بگذارند و حرف دلشان را بزنند. تلگرام به رسانه ای تبدیل شده است که حصار رسانه رسمی را در هم می شکند. تلگرام وسیله ای برای مقابله با زورگویی حکومت، بسیج و سازماندهی نیروی مردم علیه احجافات رژیم است.

خطر تلگرام برای حکومت اسلامی خطر سرنگونی است. خطر تلگرام برای رژیم تا حدی بود که خامنه ای راسا طی یک  حکم حکومتی رای به تعطیلی تلگرام داد. ولی جرات نکردند این را با صراحت اعلام دارند و دستور فیلترینگ را به پای یک بازپرس درجه چندم دستگاه قضایی نوشتند.اما نزاع های حکومتی باعث شد که روحانی انگشت اتهام را به سوی”رهبر” نشانه رود و منکر نقش خود و دولت در این مسدود سازی شود. وقتی دولتی از خود در این رابطه “سلب مسئولیت” می کند یعنی اینکه دارد به عدم صلاحیت خود رای میدهد و  مردم باید هرچه سریعتر آنرا به زباله دان بیاندازند.مردم به درست مسدود شدن تلگرام را به پای کل حکومت می نویسند و وحشت حکومت از اتحاد و ارتباط و اعتراض خودرا می بینند. در دیدار اخیر روحانی از مشهد مردم شعار “تلگرام، تلگرام” را سر دادند.

مسدود کردن تلگرام برای جمهوری اسلامی به “غائله” تازه ای تبدیل شده است که حتی “خواباندن این غائله” برای حکومت دردسر ساز شده است. حقیقت این است که غول خفته ای که با اعتراضات دی ماه بیدار شد اکنون  با این تمهیدات سرکوبگرانه از میدان به در نخواهد رفت. مردم تشنه آزادی هستند . می خواهند آزادنه با دیگران تبادل اطلاعات کنند و از هر وسیله ای برای احقاق حقوق خود استفاده نمایند. اگر قرار است چیزی از صحنه تاریخ برای همیشه فیلتر شود حکومت سیاه اسلامی است که دشمن انسانیت و  آزادی و رفاه مردم است.

انترناسیونال 763

 

اینرا هم بخوانید

جزای زن بودن در ایران – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۸۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …