دستگیری مجدد یکی از دختران خیابان انقلاب

انترناسیونال 763

این هفته جمهوری اسلامی مجددا یکی از دختران خیابان انقلاب را دستگیر کرد. او بنام شاپرک شجری به همراه کودک ٩ ساله اش روز سه شنبه در کاشان دستگیر شد. شاپرک یک بار دیگر نیز در تاریخ ٢ اسفند ٩٦ در تهران به دلیل بالای چوب کردن حجاب دستگیر شده بود. فیلمی منتشر شده بر رسانه های اجتماعی نشان میدهد که شاپرک مورد تعرض مامورین حکومتی که میخواهند او را به خاطر عدم رعایت حجاب اسلامی دستگیر کنند قرار میگیرد و با جسارت به آنها جواب میدهد و اعتراض میکند و نهایتا با کودکش دستگیر میشود.

جمهوری اسلامی با این نوع تعرض به مردم در واقع این را اعتراف میکند که یک ذره با استانداردهای زندگی انسانی خوانایی ندارد. این را همه میدانند و میدانستند. اما جامعه دیگر تحمل نمیکند. حرکت “دختران خیابان انقلاب” یک حرکت بسیار ساده از جانب جوانانی بسیار عادی است. اما به کابوسی برای حکومت اسلامی تبدیل شده است. زیرا جمهوری اسلامی با زندگی عادی در این دوره و زمانه سازگاری ندارد. این حکومت با هر روسری که کنار میرود به لرزه مرگ می افتد. چون اساس حاکمیتش را بر اتکا به  اسلام و حجاب و قوانین اسلامی قرار داده است که توهین به شان و منزلت انسان است. با حرکت دختران انقلاب ولوله ای در صفوف حکومت براه افتاد. برخی از خودیهاشان حتی ناچار شدند بگویند حجاب و اسلام نباید اجباری باشد.  در برابر برخی همچنان بر تحجر و ارتجاع رسمی تاکید کردند و لشکر مزدور امر به معروف را به خیابان ها گسیل داشتند تا دختران را زیر حجاب زندانی کنند. اما همه کس می بیند که در جامعه ایران حجاب برباد رفته است. اسلام زیرآبش زده شده است. و مذهب همه جا بعنوان صنعت دزدی و چپاول از سفره مردم شناخته میشود. حتی کم نیستند کسانی که خودرا مسلمان میدانند اما آخوند و حوزه علمیه و قوانین اسلامی را ابزار دزدی میدانند.

به دستگیری شاپرک شجری و کودک خردسالش باید وسیعا اعتراض کنیم. تعرض به زنان و دختران و تحکم برای رعایت حجاب اسلامی، در واقع تعرض به حرمت و حقوق  ابتدایی همه انسهاست. این دیوار ارتجاع آشکارا ترک برداشته است. فیلمهایی که از مقاومت زنان در برابر ماموران حکومتی منتشر میشود این را بروشنی نشان میدهد که چگونه دختران جوان با تندی و حق بجانبی به مامورین مسلح حکومت جواب میدهند و آنها را عقب میرانند. این فضا را باید هرچه بیشتر گسترش دهیم تا جایی که مامورین مزدور حکومتی جرات نکنند به هیچ زن و دختری چنگ اندازی کنند.

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …