تهدید بستگان شاهدان ‘دادگاه بین‌المللی مردمی’ آبان از طرف جمهوری اسلامی محکوم است

۱۵ سازمان مدافع حقوق بشر در بیانیه ای از تهدید بستگان شاهدان ‘دادگاه بین‌المللی مردمی’ آبان خبر داده اند. این بیانیه می گوید: “از اواخر آبان ۱۴۰۰ تاکنون، مقامات ایرانی، از جمله ماموران وزارت اطلاعات، حداقل شش شاهد دادگاه بین‌المللی مردمی آبان و یا خانواده‌های آنها را مورد آزارهای متعدد از جمله دستگیری و بازداشت خودسرانه، پیگرد قانونی به اتهامات مبهم مرتبط با امنیت ملی، تهدید تلفنی، احضار برای بازجویی‌های قهرآمیز و یورش به محل زندگی و کار آنها قرار داده‌اند.”

در بیانیه این سازمان‌ها آمده که به بستگان شاهدان دادگاه نمادین “دستور داده شده رابطه خود را با شاهدان مستقر در خارج از ایران قطع کنند” و از آنها خواستند تا اظهارات و شهادت آنها را “به طور علنی محکوم کنند” وگرنه با بازداشت و “صدمه‌هایی برای اعضای خانواده و حتی کودکانشان” مواجه می‌شوند.

بر اساس این بیانیه به بستگان شاهدان در ایران هشدار داده شده که عزیزانشان حتی در خارج از ایران “از تیررسی نیروهای امنیتی ایران در امان نیستند” و خانواده‌ها را برای فاش کردن آدرس محل سکونت آنها در خارج از ایران “تحت فشار قرار دادند.عفو بین الملل، شبکه حقوق بشر کردستان، سازمان حقوق بشر ایران و فرانت لاین دی فندرز، آرتیکل ۱۹ و عدالت برای ایران از جمله آنها هستند”

روزنه:تهدید بستگان شاهدان ‘دادگاه بین‌المللی مردمی’ آبان از طرف جمهوری اسلامی محکوم است. این اقدام رژیم خود نشانه بارز از اذیت و آزار و تلاش و تقلا برای گسترش اقدامات تروریستی اش در خارج کشور است. این تقلا ها باید با اعتراض و مقابله مخالفان رژیم در هم شکسته شود.

اینرا هم بخوانید

قطعی آب و ابراز نگرانی نسبت به سلامتی زندانیان در زندان مرکزی کرج

زندانیان زندان مرکزی کرج حدود هفت روز است که با قطع مکرر آب روبه‌رو هستند …