تهدید معترضان بغداد،گسترش اعتراضات در سراسر عراق

العربیه:تحصن‌کنندگان در بغداد: مهلت سه روزه برای انتخاب نخست وزیر وگرنه…

معترضان در میدان تحریر در بغداد تا 10 ژانویه به برهام صالح رئیس جمهوری عراق، فرصت دادند تا نخست وزیر را با توجه به شرایط و مشخصات تعیین شده توسط تظاهرکنندگان برگزیند و آماده سازی‌های لازم برای برگزاری انتخابات عادلانه و زودهنگام با نظارت سازمان ملل در بازه زمانی حداکثر شش ماه را عملی سازد زیرا در غیر این صورت به بیان آنها «انقلاب»، لامحاله رخ خواهد داد.

تظاهرکنندگان همچنین در بیانیه خود در شامگاه دوشنبه 6 ژانویه تاکید کردند، پارلمان عراق که در جلسه روز یک‌شنبه خود، پایان ماموریت نیروهای خارجی در خاک عراق را تصویب کرد، از سوی آنها نمایندگی ندارد زیرا مشروعیت مجلس پس از تحریم بزرگ مشارکت مردمی در انتخابات گذشته، به شدت خدشه دار شده است.

در همین راستا، تظاهرکنندگان تهدید کردند در صورت عدم تحقق خواسته‌های‌شان، موج توفنده‌ای از تظاهرات آغاز خواهد شد که بسیار شدیدتر از تظاهرات اکتبر گذشته در بغداد و استان‌های جنوبی خواهد بود که طی آن‌ها، ایجاد تغییر سیاسی، متوقف کردن سهم خواهی احزاب، برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و تعیین نخست وزیر مستقل از سوی تظاهرکنندگان مطرح شد. آنها همچنین مخالفت خود با قرار دادن عراق در هر نوع صف‌بندی بین‌المللی یا درگیر کردن این کشور در ماجراجویی‌های به تعبیر آنها «احمقانه» را مورد تاکید قرار دادند.

اینرا هم بخوانید

ادامه حملات اسرائیل به رفح و آواره شدن یک میلون نفر

بر اساس اعلام دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل عملیات پیش‌روی زمینی در شهر رفح واقع در جنوب …