توافق کردها، استقرار نیروهای روسی در شمال سوریه

 به گزارش خبرنگار «العربیه» و «الحدث» نیروهای سوریه دمکراتیک شامگاه یکشنبه یکم دسامبر 2019 اعلام کردند با مسکو درباره استقرار نیروهای روسی در شمال سوریه به توافق رسیده‌اند.

طبق این گزارش، بر اساس توافق به دست آمده میان نیروهای سوریه دمکراتیک و مسکو نیروهای روسی در مناطق «عاموده»، «تل تمر» و «عین عیسی» در شمال سوریه مستقر خواهند شد.

از سویی مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دمکراتیک در حساب خود در شبکه «توئیتر» نوشت: «امروز افتخار میزبانی الکساندر چایکوف فرمانده نیروهای روسی در سوریه را داشتیم، نشست بسیار ثمربخشی داشتیم و برای امنیت و ثبات منطقه درباره استقرار نیروهای روسیه در هر کدام از مناطق عاموده، تل تمر و عین عیسی توافق کردیم و خواهان تلاشهای مشترک هر چه بیشتری در جهت منافع کشورهایمان هستیم».

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک روز گذشته در گفتگوی اختصاصی با «العربیه» گفت که:« ترکیه به نقض آتشبسی که با ایالات متحده آمریکا منعقد ساخته ادامه میدهد».

او تاکید کرد که شهرهای تل تمر و عین عیسی به رژیم بشار اسد یا روس‌ها واگذار نشده است و تحت کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک باقی خواهند ماند.

عبدی در ادامه گفت:« دو شهر تل تمر و عین عیسی تحت کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک هستند و تحت کنترل ما خواهند ماند و این طبق کلیه توافق‌های امضا شده میان طرف‌های مختلف است و همچنین درباره زمین‌هایی که میان دو شهر واقع شده و نیروهای‌مان تا آخر از آنها محافظت خواهند کرد».

فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک با بیان این که اوضاع در شرق فرات پیچیده نیست افزود، نیروهای سوریه دمکراتیک دارای توافق‌هایی با همه طرف‌ها بجز ترکیه هستند.

او گفت که شهر الرقه تحت کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک است اما عملیات‌ها در این مناطق با هماهنگی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش پیش می‌رود.

اینرا هم بخوانید

روایت ایلنا از اخراج١٠٠ کارگر پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: چند روز پیش …