توجیه عقب نشینی حکومت: سخنگوی ستاد امر به معروف می گوید تعیین نرخ جریمۀ بدحجابی کذب است!

تسنیم به نقل از حجت‌الاسلام سیدعلی خان‌محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نوشته:” تعیین نرخ جریمۀ بدحجابی از اساس کذب است. گشت ارشاد سلبریتی‌ها را پیشنهاد دادیم”.

وی در ادامه در توجیه عقب نشینی حکومت از طرح برخوردبا حجاب اجباری و جرم دانستن آن گفته است:”بدحجابی را از جرم به تخلف تنزل دادیم.ما از همان ابتدا مطرح کردیم که بدحجابی جرم نیست بلکه تخلف است وباید با آن برخورد لازم صورت گیرد. ما با مدل فعلی برخورد گشت ارشاد موافق نیستیم و پیشنهاد دادیم طرحشان را ارتقاء دهند، چرا که مثل سابق نمی‌توان با مردم رفتار کرد، از این جهت بود که آن را تخلف در نظر گرفتیم نه جرم که تاکنون مورد موافقت نهادهای مربوطه قرار گرفته منتها به تصویب نرسیده است.  مثلاً یک نفری که چراغ قرمز را عبور می‌کند به عنوان متخلف با او برخورد می‌کنیم نه مجرم. در این راستا حاشیۀ دیگری که برای ستاد در حوزه عفاف و حجاب پیش آمد، تعیین نرخ جرائم تخلفِ بدحجابی و کشف حجاب بود که متأسفانه از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد. این قضیه را از اساس تکذیب می‌کنیم. طرحی که به تصویب نرسیده چگونه قابلیت اجرا دارد؟

عفاف و حجاب را از دستگاه‌های دولتی و سلبریتی‌ها آغاز کنیم.وی با اشاره به اینکه این طرح را به کمیسیون فرهنگی مجلس و ریاست جمهوری ارائه دادیم، گفت: همان طور که اشاره شد، طرح هنوز تصویب نشده است. دستورالعمل‌هایی را هم در حوزۀ امر به معروف به دستگاه‌های دولتی ارائه دادیم که یکی از شاخصه‌های آن، عفاف و حجاب بود که وظیفۀ ستاد، ابلاغ و نظارت این طرح است.

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …