تورم بهمن ماه از ۵۳.۴ درصد عبورکرد. تورم خوراکی ها ۸۶ درصد…

بر اساس تازه‌ترین آمار‌ منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن‌ماه سال جاری به ٥٣.٤ درصد رسیده که افزایش بیش از دو درصدی را نشان میدهد

روزنامه اعتماد :‌ «در بخش خوراکی‌ها جهش ماهانه تورم رخ داده. تورم بخش خوراکی در دی‌ماه امسال نسبت به آذرماه، ۴.۱ درصد بوده، اما در بهمن‌ماه به ۴.۷ درصد رسیده است.»تورم نقطه به نقطه کالا‌های خوراکی از ابتدای تابستان و تحت تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۸۶ درصد هم رسیده است.

نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ۱.۳ واحد درصدی به ۷۰.۵ درصد رسیده و گروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ۲.۳ واحد درصدی به ۴۳.۵ درصد رسیده است.

نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۵۲.۷ درصد است که نسبت به ماه قبل ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۵۶.۷ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۱.۸ واحد درصد افزایش داشته است.در گروه عمده خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه سبزیجات و گروه انواع گوشت بوده است. در گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات هم گروه حمل و نقل و گروه هتل و رستوران بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

اینرا هم بخوانید

تخریب شالیزارهای بهائیان در روستای احمدآباد مازندران توسط ماموران جمهوری اسلامی

بر پایه ویدیوهایی که جامعه جهانی بهائی در صفحه «ایکس» منتشر کرده، گروهی از ماموران …