توضیح وزیر ارتباطات درباره حذف اپلیکیشن‌های ایرانی توسط اپل و گوگل

ایسنا: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتبازات با تاکید بر بی‌نیازی نسبی از مارکت‌های اندرویدی خارجی گفته است: در حوزه مارکتینگ اندرویدی تا حدود زیادی بی‌نیاز از خدمات بیرونی هستیم. البته اگر به دنبال بازارهای بین‌المللی هستیم، این محدودیت‌ها بازار بین‌المللی ما را دچار مشکل می‌کند. لذا این هشدار را باید جدی بگیریم و تلاش کنیم در حوزه موبایل و کسب‌وکارهای نوپا استراتژی داشته باشیم.

وی با اشاره به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی توسط شرکت‌های آمریکایی اپل و گوگل، گفت: در دنیا نظام‌هایی خصوصا در کره جنوبی وجود دارد تا در جهت رفع وابستگی مطلق به اندروید و گوگل صورت بگیرد که ما آن را در دستور کار خود گذاشتیم. اما این موضوع بسیار استراتژیکی است و نمی‌شود یک‌شبه در مورد آن تصمیم‌گیری کرد.

باید همه جوانب را بررسی کنیم و همه حوزه‌های توسعه‌ای را باید دید و با احتیاط کامل این حوزه را مطالعه کرد تا فکر کلیدی در این حوزه داشته باشیم. تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که در زندگی مردم اختلال به وجود بیاورند. بنابراین تصمیمات به ظاهر خوب ما نباید به گونه‌ای باشد تا زندگی مردم تحت تاثیر شعارهای خوب ما قرار گیرد و نباید زندگی مردم را مختل کنیم.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …