توفان توئیتری در حمایت از «بچه‌های اکباتان»

توفان توئیتری در حمایت از «بچه‌های اکباتان»

حساب توئیتری «شهرک اکباتان»، برای جلب توجه افکار عمومی به پرونده شماری از بازداشت‌شدگان ساکن این شهرک در جریان اعتراضات، توفان توئیتری با هشتگ بچه‌های اکباتان به راه انداخت.

https://twitter.com/shahrak_ekbatan/status/1685013309915803648/photo/1

در این حرکت اعتراضی، یاد نوید نجاران، میلاد آرمون، علیرضا برمرزپورناک، امیرمحمد خوش‌اقبال، علیرضا کفایی، مهدی ایمانی، مهدی حسینی و حسین‌ نعمتی گرامی داشته شد.

در جریان بازداشت‌ها و سرکوب اعتراضات ساکنان شهرک اکباتان، شامگاه چهارم آبان‌ماه گذشته، یک عضو یگان امنیتی بسیج به نام «آرمان علی‌وردی» مجروح شد و دو روز بعد در بیمارستان بقیةالله سپاه پاسداران جان باخت.

نیروهای پلیس امنیت و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پس از آن بر شدت و گستردگی بازداشت‌ها در اکباتان افزودند و قوه قضاییه هم برای هشت نفر در این رابطه کیفرخواست صادر کرد.

سه نفر از این متهمان به نام‌های میلاد آرمون، مهدی حسینی و علیرضا کفایی، به اتهام کشتن بسیجی به «محاربه» متهم شده‌اند که می‌تواند حکم اعدام در پی داشته باشد.

پایگاه حقوقی دادبان به نقل از وکلای متهمان پرونده «شهرک اکباتان» هشدار داده بود که این پرونده دارای «ایرادات اساسی و فراوان» است.

دادبان در گزارش خود نوشت که بنا بر کیفرخواست صادرشده، این سه متهم ردیف اول تا سوم پرونده، به «محاربه» و مهدی حسینی و حسین نعمتی و یک جوان دیگر نیز به «مشارکت در قتل عمد» و اتهاماتی از جمله «تبلیغ علیه نظام» متهم شده‌اند.

این در حالی است که میلاد آرمون به صراحت اعلام کرده هرگز هیچ سلاحی اعم از سرد و گرم در دست نداشته ‌است.

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …