جبهه فرعی باز نکنید!

جبهه فرعی باز نکنید! در این روزها، در مورد یکی از مهمترین معضلات زنان در جوامع اسلام زده و مردسالار داریم بحث میکنیم.
سه چهره زن ایرانی محسن نامجو را متهم به تعرض جنسی کردند.
قبل از این هم در باره محسن نامجو اتهام‌ آزار جنسی و اقدام به تجاوز مطرح شده بود و او این اتهام‌ها را رد کرده بود.
در یک اتاق گفت و گو در شبکه اجتماعی کلاب هاوس، سه زن هنرمند ایرانی
لونا شاد، بشری دستورنژاد و پانیدا ، از آزارهای جنسی و کلامی محسن نامجو حرف میزنند و گوشه کوچکی از تاثیر این رفتار مشمئز کننده را در همان چند ساعت همه شاهد هستیم. گریه های بشری و صدای لرزان لونا شاد و شنیدن این جمله از او که به ما همواره میگفتند سکوت کنید.
اما این سه نفر بعد از اینکه چند ماه قبل یک زن ایرانی دیگر با اسم مستعار ماهی علیه همین فرد اعلام جرم کرد، حرفهای خود را علنی مطرح میکنند و بحث در مورد تعرض و تجاوز و همچنین بحث ” می تو در ایران” و اعتراض به متجاوزین و حرف زدن در مورد این تجارب مجددا در شبکه های اجتماعی گسترده میشود.
روز گذشته شنبه ١٧ آوریل، دو نوار صوتی و تصویری از محسن نامجو منتشر شد. در یکی ایشان جلوی دوربین نوشته و متنی را از رو میخواند و ظاهرا با این متن ، میخواهد قائله را فیصله دهد. متنی که یکبار دیگر در مقام درس دادن به بقیه و بویژه زنان است و از خود و ” هنرهایش” !! تعریف و تمجید میکند. و در نهایت هم مثل بسیاری از مردانی که مورد انتقاد و یا اعتراض قرار میگیرند، میگوید تقصیر فرهنگ و آن جامعه است و باز در مقام طلبکار و آموزش دهنده حرفهایش را تمام میکند.
در حالیکه این ویدئو داشت، فضا را تا حدودی به نفع او میچرخاند، نوار صوتی او منتشر شد که در آ” از کوزه همان برون تراود که در اوست” را شاهد بودیم.
یک مرد مذبذب مرد سالار و از خود راضی که با وقاحت میگوید، این اعتراضات زنان مورد آزار قرار گرفته، به کارهای درخشان او لطمه میزند و میگوید اگر بدانید من مشغول چه کاری هستم، این حرفها را نمیزدید!!و ادامه میدهد ببخشید یک ساعت نفس کشیدن من به اندازه شش ماه عمر شما ارزش داردو از جنبش می تو در ایران با عنوان پچ پچ زنان در کوچه پس کوچه ها که همراه با باقالی پاک کردن بود، اسم میبرد و میگوید چطور است که یک زن درست و حسابی و مثلا فمینیست از شما دفاع نکرده و کارهای خودش و آقداشلو بعد از این اعلام جرم ها پر طرفدار تر هم شده است.
خلاصه در این بخش خالکوبی ها بیرون آمده و یک لمپن تمام عیار نارسیست را می بینیم که میگوید هر چه بگویید، مهم نیست و جناب با همه امکانات از خودش و تجاوز به زنان و رفقای هم مسلک متجاوزش دفاع خواهد کرد. تصویری از یک مرد ” مسلمان” که برای همه ما بسیار آشنا است!
اما محسن نامجو، قدرت علنی کردن این تعرضات و همچنین قدرت معترضین و بویژه زنان معترض به این زن ستیزی آشکار را دست کم گرفته است.
همان شب گذشته صدها نفر دیگر در اتاقهای مختلف کلاب هاوس و همچنین در دیگر شبکه های اجتماعی پاسخ مناسبی به او دادند.
یکبار دیگر در مقابل میلیونها نفر بحث زن ستیزی و تعرض و تجاوز به زنان در آن جامعه رو می آید. بحثی و دردی که هنوز فقط یک گوشه بسیار کوچک از آنرا علنی داریم چالش می کنیم.
جنبش می تو از امریکا شروع شد و دنیا را در برگرفت، موقعیت زنان و حتی بحث و یا اعتراض به تعرض و تجاوز به زنان در امریکا و کانادا و اروپا و .. بسیار متفاوت است با بحثهای علنی تعرض و تجاوز در جوامعی که در آن متجاوزین در قدرت هستند و قوانین و سنتها و تا حدودی فرهنگ و اخلاقیات و همه چیز به نفع متجاوزین است. و در این بخش از دنیا که ما در مورد آن حرف میزنیم، در کشورهای اسلام زده، ما در مورد یکی از مهمترین و مهمترین معضلات زنان حرف میزنیم. در آن جامعه هیچ زنی را نمیتوانید پیدا کنید که این تعرض را حداقل یکبار در زندگی خود تجربه نکرده باشد. در خیابان هایی که به مردان تعلق دارد و در مجموع اکثریتی از مردان بخود اجازه میدهند با نگاه و یا کلام و یا دست درازی به زنان در خیابانها تعرض و تجاوز به تن و بدن و حریم خصوصی زنان را با خیال راحت و بعنوان یک تفریح جالب انجام دهند. ما در مورد جامعه ای حرف میزنیم که از طریق مسجد و منبر و قانون و خدا و پیغمبر و در چهل و دو سال حکومت نکبت اسلامی، با قدرت پاسدار و زندان و شکنجه و دستگاه قضایی کذایی اش از این تجاوز دفاع کرده و آنرا قانون اعلام کرده است. در آن جامعه زنان را طعمه هایی تعریف میکنند که میتوان از آنها سو استفاده صد و هشتاد درجه کرد و هر وقت لازم شد این طعمه ها و کالاهای جنسی را کشت.
بله ما در مورد ایران و عراق و مصر و افغانستان و … حرف میزنیم که در آن به اصطلاح هنرمند دو ریالی اش هم با اتکا به سیستم قدرت و با اتکا به مرد سالاری نهادینه شده میتواند هر غلطی که بخواهد بکند و دهان آزار دیدگان حتی سرشناس و ساکن خارج از کشور را با اتکا به حاشیه امن ساکت کنند . مگر ندیدید که که آزار دیده معترض داخل ایران مثل زهرانویدی را میکشند و آب از آب تکان نمیخورد. فقط باید هنرمندان فعلا مشغول کار در ایران را که حرف زیادی نزده اند، را تشویق کنیم که بگویند در آن مثلا پشت صحنه فیلمهایی که ساخته میشود، و همه مزد بگیر حکومت اسلامی هستند ، در این مورد چه خبر است. شک نکنید که در آن طرف، روزانه از این اتفاقات می افتد و متاسفانه فعلا کسی آنرا علنی نمیکند. شاید گسترش یافتن جنبش می تو کمک کند بسیاری در این مورد سکوت خود را شکسته و افشاگری کنند.
بله دوستان این یک نبرد مهم در جامعه ایران است و باید از کسانی که شجاعانه علنی حرف میزنند با تمام قوا دفاع کرد. این یک جنگ تمام عیار علیه مرد سالاری و فرهنگی است که با علنی شدن آزارها باز از آسیب دیده میخواهند، ادعایش را اثبات کند و یا رسانه های اصلی که هر خبری را فورا مطرح میکنند در این مورد میگویند مبادا کاری بکنیم که غلط باشد و سکوت میکنند و یا متجاوز را دعوت میکنند که باز در این رسانه ها باشد و عملا به معترضین فرمان سکوت کنید! میدهند. بله مردسالاری با لباسها و رنگهای مختلف، به صف شده و دارد از خود دفاع میکند. برخی با گفتن اینکه اینها که ما شنیدیم چیز مهمی نبود و یا اصلا چرا علنی میکنید و یا اینکه طرف هنرمند است و نباید از هنر او فاصله گرفت … و یا در نهایت بالاخره این فرد هم قربانی جامعه و فرهنگ و تربیت اش است !! پاسخ این جنبش را میدهند.
یک بحث اما مهم است. درست در وسط یک دعوای بسیار مهم بویژه در جامعه ایران و همچنین کشورهای اسلام زده که اسلام همچون وبا و طاعون قرنها در آن جوامع چرخیده و رنگ نکبت بار زن ستیزی را به زندگی اجتماعی آن جوامع زده، درست در وسط یک دعوای مهم که در مورد آزار و اذیت جنسی در ایران و بین مردم آن جامعه است، یک عده داور مجددا پیدا شده اند و سعی میکنند، غیر مستقیم نامجو را از زیر ضرب بیرون بکشند. وقتی در همان کلاب هاوس تعدادی گفتند دیگر از این پس این فرد برایم مرد و یا از شنیدن موزیکهای او مو بر تنم سیخ میشود و یاد گریه های بشری می افتم، تعدادی فورا می فرمایند هنر را از هنرمند باید جدا کرد و این بحث انحرافی است وخلاصه درست در وسط بحث مردسالاری اسلامی و لمپنیزم و تعرض و تجاوز به زنان، ریشه های فلسفی هنر و هنرمند و … را وسط مباحثات می اندازند.
نه دوستان ، نه آقایان و خانمها!
اجازه دهید در همین چند روز ، در مورد جزئیات این مسائل، علل و زمینه های آن و نحوه مقابله با آن که از سر و کول آن جامعه بالا میرود حرف بزنیم. اجازه دهید بگوییم که حکومت اسلامی و زن ستیزی و آپارتاید این حکومت را باید در دنیا رسوا کرد و اجازه دهید بگوییم، باید از محسن نامجو شکایت شود و همانند بسیاری از این متجاوزین در دنیا که کیفرخواست علیه آنها صادر شده در این موارد هم ، موضوع را نه فقط در ابعاد فرهنگی و سیاسی و افشاگری و درس آموزی و غیره پیش ببریم، بلکه و در عین حال قانونی اقدام بشود و محسن نامجوها ببینند که تعرض به جسم و روح زنان، یک عمل جنایی است و با یک پیام ویدئویی نا روشن و بعنوان امری حاشیه ای نمیتوانند این لکه ننگ را از خود پاک کنند، این جنابان مردسالار و متجاوز را باید به دادگاه کشاند و پاسخگویشان کرد.

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …