جعفر عظیم زاده: نمایش علنی و عملی دار و درفش در زندانها، مردم ایران را در مقابل ستمگران به تمکین نخواهد کشاند

نمایش علنی و عملی دار و درفش در زندانها، مردم ایران را در مقابل ستمگران به تمکین نخواهد کشاند
ساعت ۴ بعد از ظهر امروز چهار نفر از اشرار زندانی در تیپ ۲ زندان تهران بزرگ بدون اینکه در ساعت حمله و یا ساعاتی قبل از آن اتفاقی افتاده باشد به یکباره اتاقی را که شاپور احسانی راد و اسماعیل گرامی به همراه تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در آن زندگی می‌کردند با چاقو و تیزی مورد حمله قرار دادند و با گذاشتن تیزی بر گردن شاپور احسانی راد و اسماعیل گرامی آنان را تهدید به مرگ و سپس مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در این حمله زندانیان جوان آقایان اکبر باقری، پویا قبادی و اکبر فراجی با تیزی و چاقو از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفتند و به بهداری منتقل شدند.
هنگام هجوم این اراذل و اوباش، نگهبان زندان بدون توجه به فریاد زندانیان و کمک خواستن آنها درب بند را که قفل بوده باز نکرد و تنها پس از پایان این هجوم و برای اعزام زندانیان سیاسی زخمی به بهداری، در را باز و آنان در کمال تعجب پور یوسف رئیس تیپ دو را پشت درب مشاهده کردند.
در پی این حمله، شاپور احسانی راد که با روحیه ای ستودنی این یورش وحشیانه و خطرناک را پشت سر گذاشته بود طی تماسی تلفنی خبر داد مسئولین زندان اعلام کرده اند دستور انتقال ایشان، اسماعیل گرامی، ارشیا وظیفه، شهاب سلطانیان و داود عبدالهی صادر شده و آنان باید وسائل خود را جمع کنند.
بدنبال این تماس، شاپور احسانی راد تماس دیگری نگرفته است و خانواده و یارانش از وضعیت ایشان و دیگر زندانیان سياسی بی خبرند.
دختر شاپور در تماسی که با او داشتم گریان و نگران حال پدر بود.
شرم و ننگ بر حکومتگرانی باد که به رغم امنیتی کردن هر گونه فریاد آزادیخواهی و عدالت طلبی و به زندان افکندن انسانهای بزرگی چون شاپور و اسماعیل گرامی و دیگر فعالین صنفی و سیاسی و مدنی، در زندان نیز دست به انتقام جویی از آنان میزنند.
شرم و ننگ ابدی بر حکومتگرانی باد که به رغم سلاخی شدن جوان نو رسیده ای چون علیرضا شیرمحمدعلی بدست اشرار در همین زندان تهران بزرگ و قتل امیر حسین حاتمی و مرگ مشکوک شاهین ناصری در این زندان و مرگ مشکوک و تعمدی زندانیان دیگری در سایر زندان‌های کشور، هیچ اقدامی برای جلوگیری از این جنایات انجام نمی‌دهند.
معنای چنین رویکردی از سوی حکومتگران چیزی جز نمایش علنی و عملی دار و درفش برای به تمکین کشاندن یک جامعه هشتاد میلیونی نیست.
? برگرفته از صفحه‌ی اینستاگرام جعفر عظیم زاده

اینرا هم بخوانید

نامه فعالان کارگری به اتحادیه‌ها در جهان: خواستار آزادی کارگران زندانی درایران شوید

گروهی از فعالان کارگری خارج از ایران در نامه سرگشاده ای به اتحادیه ها و …