جمهوری اسلامی باید از نمایشگاه کتاب فرانکفورت اخراج شود

از تاریخ ١٦ تا ٢٠ اکتبر ٢٠١٩ نمایشگاه جهانی کتاب در شهر فرانکفورت آلمان شروع به کار می کند و حزب کمونیست کارگری مثل همیشه یک هفته در نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت تا توجه بازدید کنندگان نمایشگاه را به حکومتی که کوچکترین حقی برای ابراز نظر مردم قائل نیست و نویسندگان متعددی را نیز به قتل رسانده و هرگونه اظهار نظر انتقادی مردم را با سرکوب پاسخ داده است، به راحتی مضحکه “روشنگری اسلامی” به راه بیندازد.

مسئولان و مقامات حکومتی، از وزارت خارجه رژیم گرفته تا دست اندرکاران نمایشگاه های رژیم، وزارت ارشاد تا سفارتخانه و کنسولگری حکومت در شهر فرنکفورت تقلای زیادی کرده اند تا مانع حضور حزب در نمایشگاه شوند اما مفتضحانه شکست خورده اند و هر سال با حضور سازمانیافته تر و قدرتمندتر حزب مواجه شده اند. سال قبل کار به جایی رسید که مدیر نشر ثالث از ناشران جمهوری اسلامی گفت: “ما مذاکرات مهمی با رئیس نمایشگاه کتاب ایتالیا داشتیم. اما حزب کمونیست کارگری در مذاکرات اخلال ایجاد کرد. چنانچه ما امسال به این نمایشگاه برویم و در آن حاضر باشیم و باز هم این بازی‌های تکراری را شاهد باشیم پیشنهاد بنده این است که غرفه جمهوری اسلامی ایران را به نشانه اعتراض تعطیل کنیم اما گمان می‌کنم امسال دیگر شاهد چنین اخلال‌هایی نباشیم”. علی موجانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در آلمان نیز ضمن اشاره به حضور حزب کمونیست کارگری در نمایشگاه گفت که از دست اندرکاران نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواسته است تا جلوی فعالیتهای مخالفان رژیم را بگیرند! حضور قوی تر حزب در نمایشگاه اما آب پاکی روی دست ناشران و مقامات حکومت ریخت.

فعالین حزب کمونیست کارگری ٧ سال است در نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت حضور دارند و هر سال با دایر کردن یک هفته غرفه، علیه حکومتی که کتاب میسوزاند، قاتل آزادی بیان است و نویسندگان و ناشران منتقد و مخالف را میگیرد و میکشد، رژیمی که مدام در حال احضار کارگران، روزنامه نگاران و ا‌‌ذیت و آزار اعضای کانون نویسندگان است، دست به افشاگری می زنند و روزهای آخر نمایشگاه، به همراه دیگر مخالفان رژیم در مقابل غرفه جمهوری اسلامی، دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان بستن غرفه جمهوری اسلامی و اخراج رژیم از نمایشگاه میشوند.

 حضور در نمایشگاه کتاب یک عرصه از مقابله ما با رژیم آدمکشان اسلامی است. ما اجازه نمی دهیم که حکومت وحشی اسلامی در داخل کشور اعتراضات کارگران، دانشجویان و روزنامه نگاران و نویسندگان را سرکوب، دستگیر و زندانی کند و در خارج کشور با شرکت در نمایشگاه کتاب، ژست آزادی نشر و قلم و بیان  بگیرد. جای جنایتکاران و سرکوبگرن مردم ایران در نمایشگاه نیست. مردم ایران درگیر مبارزه همه حانبه ای برای سرنگونی جمهوری اسلامی هستند و خارج کشور نیز هر جا جمهوری اسلامی بخواهد حضور پیدا کند، حزب کمونیست کارگری صحنه را به افشای حکومت تبدیل خواهد کرد. 

بساط جمهوری اسلامی از نمایشگاه کتاب و در خارج کشور باید برچیده شود. به همه مخالفان حکومت فراخوان میدهیم که پابپای مردم انقلابی در ایران، در مقابل نهادهای جمهوری اسلامی در خارج و از جمله در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که درماه اکتبر برگزار میشود، حضور بهم رسانند و فشار بر جمهوری اسلامی را تشدید کنند. جمهوری اسلامی باید از نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت اخراج شود.

بساط حکومت اسلامی در خارج باید برچیده شود

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد جمهوری سوسیالیستی

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان

سپتامبر ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …