جمهوری اسلامی در مهر ماه 17 نفر را اعدام کرده است

گزارش هرانا،مهرماه با قریب به ۱۷ مورد اعدام همچنان بازگو کننده نقض حق حیات در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران است. از مهمترین رویداد ها در این باره می‌توان به اجرای حکم اعدام شهروز کاظمی نورالدین وند از بابت اتهام “محاربه از طریق مشارکت در سرقت مسلحانه” در زندان دستگرد اصفهان اشاره کرد.

گفتنی است، روز یکشنبه ۲۰ مهرماه، یک زندانی زن متهم به قتل در زندان مشهد اعدام شد.افزون بر این، روز سه شنبه ۲۲ مهرماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با “مواد مخدر” به اعدام محکوم شده بود، در زندان قائن به اجرا درآمد.

به علاوه، سحرگاه روز چهارشنبه ۲ مهرماه، حکم اعدام یک زن زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.همچنین، روز یکشنبه ۱۳ مهرماه، حکم اعدام یک زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج اجرا شد. وی پیشتر از بابت اتهامات قتل و تجاوز به سه بار اعدام محکوم شده بود.در ماهی که گذشت، آرمان عبدالعالی، کودک_مجرم پس از قبولی اعاده دادرسی و محاکمه مجدد، توسط دادگاه کیفری استان تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

در ضمن، دو متهم در رشت از بابت اتهام قتل هر کدام به ۴ بار اعدام محکوم شدند.از سوی دیگر، حکم یک متهم به قتل، که در بهمن ماه سال گذشته توسط دادگاه کیفری استان تهران به ۳ بار اعدام و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شده بود در دیوان عالی کشور تائید شد.

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …