حزب کمونیست کارگری:جمهوری اسلامی مسبب فاجعه گسترش مرگبار ویروس کرونا در کل کشور است!

فاجعه گسترش و از کنترل خارج شدن ویروس کرونا در کشور دیگر قابل کتمان نیست. رسماً دارند اعلام می‌کنند، بیمارستانها پرسنل و امکانات فنی و تخصصی کافی ندارند و قادر به پذیرش این تعداد کثیری از بیماران مبتلا به کوئید ۱۹ نیستند. در همه استانهای کشور وضعیت قرمز و فاجعه بار است. مسئولین حکومتی صریحاً می‌گویند تهران و اصفهان از کنترل خارج شده‌اند. می‌خواهند در اصفهان عزای عمومی اعلام کنند.

پس از دو هفته از کشاندن مردم به عزاداری‌های حکومتی در ماه محرم و تعجیل و پافشاری در بازگشایی زودهنگام مدارس و به کنار گذاشتن عامدانه اجرای پروتکل‌های بهداشتی، با بازگشایی اماکن مذهبی، مدارس و اماکن عمومی اکنون فاجعه‌ای دردناک در حال تکوین است. حکومت اسلامی دست در دست ویروس کرونا، جامعه را با فاجعه‌ای مرگبار مواجه کرده است. آمار مرگ و میر بصورت تصاعدی و بشدت نگران کننده در حال افزایش است. چرخش ویروس از مدرسه به خانواده گسترش بیشتری یافته است و تعداد مبتلایان و مرگ و میر در سنین پنج تا هیجده سال سیر صعودی بخود گرفته است. جامعه‌ای که با “یا جان یا کار” در مقابل پاندمی مرگبار کرونا به حال خود رها شد، اکنون دارد بیشترین قربانی را می‌دهد. ایران با جمعیت قریب به هشتاد میلیون نفر بعد از کشور هندوستان با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر، بیشترین شمار قربانیان کرونا در آسیا را دارد!

بر اساس آماررسمی وزارت بهداشت، از اول شهریور تا مهرماه بیش از دوازده هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و قریب به هفت‌هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.۷۶ درصد جانباختگان ساکنان تهران بوده‌اند. تعداد مبتلایان به بیش از چهار هزار نفر در روز می‌رسد که دو برابر آمار اعلام شده در مقایسه با دو هفته پیش است. وزارت بهداشت رسماً و علناً می‌گوید: “بیش از چهارهزار بیمار کرونایی در وضعیت بشدت وخیم در بخش‌های ویژه با مرگ دست و پنجه نرم‌ می‌کنند و در هفته‌های آینده با مرگ و میر ۲ تا ۳ برابری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان ها مواجه می‌شویم که به لحاظ مرگ و میر بیماران،‌ ‌وضعیت را به فاجعه تبدیل می کند”.

این درحالی است که مرکز پژوهش‌های مجلسِ همین حکومت، علناً می‌گوید باید تعداد قربانیان را دو برابر و تعداد مبتلایان را بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرد تا به حقیقت نزدیک شود.

مسئول مستقیم این فاجعه حکومت اسلامی است! هشت ماه مداوم، کار اصلی حکومت لاابالی‌گری و بی مسئولیتی عامدانه، دروغپردازی، جعل حقایق و دستکاری ‌آگاهانه آمار مرگ و میر و بزرگنمایی در توانایی در مقابله با ویروس کرونا بوده است. حالا دیگر حقیقت آنچنان زمخت و فاجعه آنچنان عظیم است که نمی‌تواند آنرا کتمان کند.

در حالیکه جامعه مضطرب و پریشان با مرگ و تباهی دست و پنجه نرم می‌کند و مردم کشور از امکانات اولیهٔ پیشگیری در مقابل ویروس کرونا محروم هستند،‌ به جای اختصاص بودجه برای قرنطینه کل کشور و ایجاد امکانات درمانی و زیستی و رفاهی برای شهروندان، رؤسا و وزرا و نمایندگان مجلس واکسینه می‌شوند. به دستگیری و ایجاد فضای امنیتی در جامعه دامن زده می‌شود. در حالیکه شیوع ویروس کرونا در زندانها بیداد می‌کند، تعداد بیشتری از فعالین سیاسی و اجتماعی را روانه زندانها می‌کنند. جمهوری اسلامی در طی همین هشت ماه با صرف هزینه‌های نجومی بارها از مانور نیروهای نظامی و انواع  موشک و سلاح‌های کشتار جمعی خود رونمایی کرده است.

حزب کمونیست کارگری ایران اعلام می‌کند، جمهوری اسلامی مسبب، مقصر و مسئول فاجعه کنونی است. سازمان بهداشت جهانی باید جمهوری اسلامی ایران را به دلیل لاابالی‌گری عامدانه در مقابل گسترش ویروس کرونا محکوم کند و ‌آنرا مکلف به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی کند. قرنطینه و تعطیلی کل کشور، با تأمین امکانات اقتصادی و رفاهی اولین گام در مهار گسترش ویروس کرونا است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ مهرماه ۱۳۹۹ – ۶ اکتبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک